Woensdag 26-3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Woensdag 26-3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Woensdag 26-3

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

26 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Zo terwijl ik men buurman zijn airco hoor instellen, zal ik even men verslagje typen voordat ik naar dromenland ga.
Vandaag lekker een dagje creatief bezig geweest.
We moesten eerst even op pad, moesten een aantal dingen doen: een computer naar het slachthuis van Gerard brengen. Vervolgens naar een bedrijf waar ik gister onderdelen gekocht heb geld ophalen, ze hadden iets 2 keer aangeslagen op de bon terwijl ik er maar 1 gekocht heb. Daarna door naar een ander bedrijf om men gekochte keerringen terug te brengen, deze passen namelijk niet. En we moesten verf en een stuk slang kopen.
Toen we bij de auto stonden om te vertrekken zegt men collega:'' Rij jij?'' Gisteren flikte men andere collega precies het zelfde, ze hebben een hekel aan de auto waarmee we op pad moesten. Het is nogal werken in die pick-up, want er zit geen stuurbekrachtiging op. De Caddylek is nog steeds niet gemaakt helaas. Maar goed ik heb men rijbewijs gepakt en ben maar gaan sturen. Het is wel grappig om te zien dat ze je allemaal op een andere manier naar dezelfde bestemming willen sturen.
Bij het slachthuis waren we zo klaar, Gerard vroeg nog even hoe het ervoor stond met de compressor. Heb hem verteld over de waarschijnlijke showstopper, we moeten in het buitenland gaan zoeken.
Bij het eerste bedrijf was het een hele moeilijke klus voor die beste meneer om het te retour te boeken.... Hij zal nog wel niet zo lang daar werken of mensen hebben het niet door dat ze gelicht worden. Ondertussen maken zijn collega's die me gisteren geholpen hebben grapjes om de sfeer te ontspannen denk ik. Ze zullen zichzelf gespannen gevoeld hebben, want ik ben gewoon netjes en rustig gebleven. Uiteindelijk wel het geld terug gekregen wat ik teveel heb betaald.
Bij het andere bedrijf was ik snel klaar, ze doen niet aan retourneren als het niet past. Moesten de gekochte keerringen maar slijpen, vind het maar een raar idee. Maar het gebeurd hier vaker in Suriname. Naar mijn idee verzwak je dan de keerring, maar het zal wel meevallen dan.
Bij het laatste bedrijf, een Chinese bouwmarkt hebben we de verf en slang gekocht.
Bij terugkomst op het werk, ben ik begonnen met het creatieve gedeelte van de dag, schilderen. Heb bijna alle onderdelen van de stopbus/worstmaker die geschilderd moeten worden geschilderd.
Vorige week had ik de fabrikant van de compressor gemaild over een werkplaatshandboek of iets in die trend. Maar had nog steeds niet gehoord. Tot vandaag, om 17:00 keek ik even men mail en zag dat ik reactie heb. Hij kende het type nummer niet maar door zijn ''years of field experience'' kan hij misschien wel meer vertellen als ik hem een paar foto's stuur. Wie weet kan hij ons helpen aan een vervangende zuiger.

Morgen is het alweer donderdag, de tijd blijft vliegen!
Collega's blijven vragen of ik mee ga zondag naar een dancefestival hier in Paramaribo, maar ben er nog niet helemaal over uit. Heb ze hier zien dansen toen ik met Gerard mee uit ben geweest, niet echt mijn ding :P. Maar goed het is nog geen zondag.

Nu eerst maar eens de binnenkant van men ogen bekijken!

  • 27 Maart 2014 - 06:49

    Paul Lans:

    Hey Vinnie,

    En weer schrijf je een functie bij op de rol. Ook schilderen kun je dus die noteren we ook. Tjonge, jonge het gaat nog eens wat worden met jou ;-) Om ook chauffeur er ook bij te schrijven, daar wacht ik nog even mee, de ABS-ringen van de MG staan nog te vers in het geheugen.

    Je komt je dag zo wel door zeg, eerst een tijdlang moeten wachten op een creditering en dan voor Jan met de korte achternaam keerringen proberen te ruilen. Wat 'n flauwekul om die dingen niet te ruilen zeg, zit er een houdbaarheidsdatum op die dingen of had je er stiekum een hapje van gegeten of zo.

    Fijn dat de "compressor-man" met z'n 'years-of-field-experience' aan de foto's de compressor WEL denkt te herkennen. Z'n ervaring is klaarblijkelijk niet genoeg om dat gewoon aan de hand van type-nummers te doen. Héél bijzonder. Maar laten we hopen dat hij wat voor je kan doen, dat niet ook dit project tot mislukken gedoemd is.

    Succes,

    Paulus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 26549

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: