Donderdag 24 April - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Donderdag 24 April - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Donderdag 24 April

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

25 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Laatste volle werkdag denk ik zo in Suriname.
Morgen is de laatste werkdag, maar dat zal vooral in het teken staan van afronden van leerdoelen, leerdoelen uitprinten en ondertekenen en het zelfde geld voor het technisch verslag.

Vandaag heeft Mario letterlijk het kwastje overgenomen van Rodney. Hij heeft de tank en de laatste delen van de compressor geschilderd.
Het is wel weer gebleken dat ze niet altijd goed luisteren. Frank en ik hadden de tank even op de poten gezet zodat deze afgeschilderd kan worden. En Frank zegt nog tegen Mario in het Surinaams dat hij afgeschilderd moet worden. Vervolgens haalt Mario me weer op, met vragen over aan welke kant de aandrijving zat. Lekker snugger, maar na het nog een keer duidelijk te maken dat hij eerst het schilderen moet afmaken is hij toch begonnen.
Ik heb nog 1 leerdoel openstaan, namelijk een offerte maken.
Frank heeft een mooie situatie geschetst en hiervoor mag ik op internet gaan speuren naar prijzen en vervolgens de offerte gaan maken.
Op internet waren bar weinig prijzen te vinden. Na uit eindelijk een telefoontje naar een winkel hier in Paramaribo gewaagd te hebben. Kreeg ik een beetje beeld van de prijzen. Helaas had ze niet alle prijzen voor me. Het is hier heel gebruikelijk om de prijzen per zending te bepalen. Zo kun je voor het ene filter rustig 80 Surinaamse Dollar betalen en als je een half jaar later terug komt kost dat zelfde filter misschien wel 110 of misschien 60 Surinaamse Dollar. Dit zijn de wel bekende woekerprijzen hier in Suriname.

Vanavond na het werk bezig geweest met men koffer inpakken kijken of alles er nog in past met de 2 persoons hangmat en de souvenirs.
Maar dat gaat wel goed komen!

• 25 April 2014 - 05:25

Paul Lans:

Vincent

Ja, het gaat nu echt hard. Voor je het weet staat de taxi voor de deur, tenminste als de chauffeur het niet vergeet ;-) en begin je aan je terugreis. Lekker dat je leerdoelen (bijna) allemaal gehaald zijn. Je kunt het maar klaar hebben, toch? Hoe is het overigens met je vacuümpomp?

Nog even volhouden en dan ........

Groetjes,

Paul

• 25 April 2014 - 06:13

Daisy Buunk:

Hey Vincent,
    Klinkt allemaal goed Vincent! !! Dus nog ff een dagje hard werken en dan is het weer zover om terug te komen. Heb niet alles gelezen maar klinkt wel een mooie tijd die je goed gaat afsluiten. Nu nog veilig gezond en wel thuis komen. Nog veel plezier en tot snel! X

• 25 April 2014 - 10:11

José:

Vincent,

Wij hebben genoten van al je verhalen en je foto's .
    De reis zit er weer op en je bent vast een ervaring rijker!!!!

Bedankt dat we mee konden genieten.
    Een hele fijne rustige terugreis gewenst.
    Fijn voor jouw om je Moeder weer in je armen te kunnen sluiten.
    Natuurlijk je vriendin Ilse ook en de rest........

Vincent misschien zie je Myrthe nog wel ze heeft dan net nachtdienst gehad.

Welkom Thuis,

Een knuffel van ons allemaal.

• 25 April 2014 - 11:31

Marleen:

Hee Vincent.
    Ik, wij wensen je een hele fijne en dankbare afsluiting van je stage daar in het verre. Neem al je ervaringen mee in je koffer. Hopelijk past het er nog bij, anders gewoon wat meer handbagage, of een tweede koffertje kopen.
    Goede en veilige terugreis, dat die maar heel snel mag gaan zodat je je geliefden maar snel in je armen kunt sluiten.
    We zien en horen je weer gauw. Dikke kus Marleen, Johan en Rianne

• 25 April 2014 - 13:02

Petra:

Hallo Vinnie

Hoop dat vandaag alle leerdoelen af zijn en getekend worden. Koffer ingepakt en aan de terug reis denken. Het was fijn al je verslagen te lezen, zo beleefde we alles met je mee.
    Ik wens je een hele goede terug reis en we zien je snel weer.
    Dikke knuffel xxxxx

• 25 April 2014 - 14:27

Wolly:

HOI Vincent,

Vandaag heb ik een inhaalslag gemaakt met je reisverslagen. wat is de tijd gevlogen.
    Voor jou nog één nachtje slapen en voor Ilse en ons nog 2, Past alles nog wel in je koffers?
    Ik heb net de auto ingepakt voor de kleedjes markt, gelukkig hebben we niet zoveel ;-)
    Dus geen koningsdag voor ons in A'dam.
    We zien elkaar zondag.

XXX