Final internship day - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Final internship day - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Final internship day

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

25 April 2014 | Suriname, Paramaribo

De laatste stagedag is net zo verlopen als bij voorgaande stages.
Een dag achter de computer en alle benodigde papieren uitprinten, doorspreken en ondertekenen + stempelen.
Zoals men leerdoelen, laatste 2 weekrapportages, technisch verslag moest nog nagekeken worden. Heb ik mooi een 8 gekregen!
Tussendoor heb ik vandaag Rodney nog even aangestuurd voor de compressor, maar helaas doordat de verf nog niet droog was. Is dit project niet klaar. Hopelijk kunnen ze morgen even de motor erop drukken en kunnen we dan nog even testen. Wil hem graag even zien draaien, ben benieuwd of de zuiger het houd van Arno.
Ik ga morgenochtend nog even naar het bedrijf toe, 2 collega's hebben hun traktatie mis gelopen door 2 andere ''fijne'' collega's. Die hadden de bewaarde bakabana's opgegeten. Erg collegiaal, ik heb ze ook even laten weten dat ik het een onsportieve streek vind.
Ik heb de laatste 2 leerdoelen afgekregen, deze zijn goed gekeurd. En wat betreft het vacuümpomp project... Ik ga bij m'n stagebedrijf in Nederland nog eens even vragen hoe of wat. Misschien dat zij wat weten. Ik kan in ieder geval nog eens informeren in Nederland en dan tekeningen maken. En die doorsturen naar Frank. Als hij er wat in ziet, kan hij het laten maken.

Ik heb me ook al ingecheckt vandaag. Zo hoef ik morgen is het alleen m'n koffer laten sealen op het vliegveld en dan inleveren. Daarna naar de viplounge en daar relaxen, eten en drinken tot m'n vliegtuig vertrekt naar Nederland.

Vanavond heb ik Wilbert nog even 2 grote supermarkten laten zien hier in de buurt. Hij besefte voor het eerst dat het helemaal niet zo ver weg was en dat dit prima te bereiden is. Alleen Wilbert vind het rijden hier in Suriname niet zo leuk vanwege de onduidelijke situaties. Kan ik me wel indenken. Maar aan de andere kant, gewoon gaan en je rijstijl aanpassen aan die Surinamers.

M'n koffers staan ondertussen klaar om mee te gaan naar Nederland. Met de extra souvenirs en hangmat is mijn ruimbagage nu zo'n 21 kilo. heb dus nog ongeveer 2 kilo over. En mijn handbagage heeft iets minder speling. Die is goed voor 11,4 kilo.

Morgen om half 1 komt de taxi :) En dan wordt het relaxen tot ik in Nederland ben.
En daarna komt er een einde aan dit reisverslag. Zondag zal het laatste verslag erop komen.

  • 26 April 2014 - 08:22

    Paul Lans:

    Vincent,

    Jij in ieder geval bedankt voor de verslagen. Zo heb je ons op n leuke manier op de hoogte gehouden van jou wel en wee. Voor 'straks' n goede reis en we zien je dan weer gauw in het vertrouwde Zutphen (Freulepark 56a).

    Groetjes

    Paulus

  • 26 April 2014 - 08:31

    Minke:

    Hoi Vincent,

    Dat wordt afkikken om geen verslagen te lezen. Ik heb er erg van genoten, om deelgenote te zijn van je wel en wee in Paramaribo/Suriname. Je neemt voldoende materiaal mee voor je assessment en op 1 na allemaal gelukt. Gefeliciteerd.
    Ik wens een een fijne dag toe en een goede reis.
    Lieve groet, Minke

  • 27 April 2014 - 20:49

    Petra:

    Hoi Vinnie,

    Zo fijn dat we je al die tijd hebben kunnen volgen, onder tussen ben je weer in Nederland en was het super fijn om je weer te zien. En Ilse was volgens mij ook wel blij ;)
    Hele fijne week samen en kom lekker bij. Dikke knuffel van je mams xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 26521

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: