Dinsdag 18 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Dinsdag 18 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Dinsdag 18 maart

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

18 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag was een rustige werkdag. Heb een Excel-bestand aangemaakt voor het project. Hierin heb ik lijstjes gemaakt met gebruikte onderdelen, werkzaamheden die uitgevoerd zijn en een bestellijst. Ben tussendoor aan het kijken geweest naar type nummers op lagers en andere onderdelen, die vervangen moeten worden.
Daarna ben ik op zoek gegaan naar een werkplaatshandboek of iets in die trend van de compressor. Maar aangezien de compressor erg oud is, is hier weinig over te vinden. Ik heb de fabrikant uiteindelijk maar een mail gestuurd, hopelijk zijn ze bereid om een stagiaire te helpen.
Na dit ben ik even met Frank mee geweest naar een verzorgingstehuis. Hier zou een generator staan die toe is aan een servicebeurt. Alleen was Frank verkeerd ingelicht. We moesten gaan kijken en adviseren wat voor een generator ze nodig hebben. Alleen toen wij er waren was de man van de technische dienst er niet. En de Directrice had er geen verstand van. We hebben even bij de hoofdmeterkast, waar het stroomnet begint van dit terrein. Maar wat een ellende! roestige zooi! Als ze 1 goede stortbui hebben( en die heb je hier nog wel eens) heb je al kans op kortsluiting in die kast. Dit is achterstallig onderhoud van het energiebedrijf. Doordat de TD'er er niet was, waren we al vlot weer weg daar.
's middags kwamen de heftrucks op het bedrijf, 1 van deze 2 heb ik een paar weken terug bekeken, dit zou mijn project toen worden.
Ze hebben hier alleen wel een klein beetje angst om ziek te worden. Er lagen rattenkeutels op de heftruck en het was gelijk: '' Niet aanraken! Straks wordt je nog ziek!'' maar goed, als je die heftruck aan de kant moet hebben omdat er een vrachtwagentje langs moet. Moet je hem toch meestal aanraken. Ik heb nog nooit een heftruck zien verplaatsen zonder dat het aangeraakt werd.
Frank en ik hebben 's middags nog even bij elkaar gezeten om de vooruitgang te bespreken. Het was me niet helemaal duidelijk of ik nou echt alleen maar hoef aan te sturen in het compressor project. En helpen waar nodig is. Maar dit werd door hem beaamt.
Vanavond weer eens met mama en Marcel geskypt. Was al wel weer een poosje geleden! Was wel leuk om ze weer te zien en te horen :)
Verder vanavond verder gewerkt aan men organisatie verslag. Maar krijg een reisverslag sneller getypt als zo'n organisatieverslag. Bah, niet voor mij weggelegd. Gelukkig laatste jaar van dit soort verslagen.

  • 19 Maart 2014 - 07:00

    Paul Lans:

    Vinnie,

    Blijft toch een apart wereldje, dat overzeese gebied. Wonderlijk dat je met een hele verkeerde instelling bij zo'n verzorgingstehuis binnen kom. "Onderhoud aan de generator, mijnheer??? Nee, we moeten er eerst nog eentje aanschaffen". "Ooh ja, de technische man die u hier verder mee kan helpen, tja, die is er dus vandaag even niet". Het schreeuwt allemaal uit: "Relax man, morgen is er weer een dag". Ook bijzonder is die stroomkast, naar ik aanneem de hoofdaanvoer van het verzorgingstehuis. Je wilt toch niet afhankelijk zijn van zo'n "kast"!

    Succes met je "andere" verslag.

    Paulus

  • 19 Maart 2014 - 08:13

    Petra :

    Hallo kerel

    Wat een verschil met Nederland zeg, wij klagen hier al dat de zorg zo achteruit gaat en of er nog verzorging straks is. In Suriname zijn ze volgens mij blij als ze stroom blijven houden. Niet te geloven dat energie maatschappij dat niet beter onderhoud.. Jammer dat jullie voor niets gingen naar bejaardenhuis, andere kant heb je wel gezien hoe het daar werkt.Nou zou ik ook oppassen voor rattenpoep maar met handschoenen aan opruimen en verzetten die handel, ach aan de andere kant morgen weer een dag. Fijn dat je Wolly en Marcel weer gesproken en gezien hebt. Het zijn schatten maar dat wist je al.
    Zaterdag was Ilse al bij de jongelui die allemaal bij ons sliepen, hadden het erg gezellig. Zondag was het ook weer gezellig en wat heerlijk, spontaan is ze toch. Je kunt trots op haar zijn! Ook als ze geopereerd zou moeten zijn we er voor jullie, als jullie dat maar weten, dat heet toch in voor en tegenspoed. Ik snap dat je reisverslagen makkelijker gaan dan je organisatie verslag, tja laatste loodjes wegen het zwaarst, maar ik weet zeker dat het goed komt.
    Denk aan je en succes van de week dikke knuffel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 26534

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: