Holi Phagwa - Maandag 17 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Holi Phagwa - Maandag 17 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Holi Phagwa - Maandag 17 maart

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

17 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanmorgen was ik al weer vroeg wakker, maar ben nog lekker blijven liggen. Aangezien de pogingen tot slapen niet lukten, kon ik zo nog wel wat uitrusten. Vandaag is het tenslotte de feestdag van de Hindoestanen. Het Holi Phagwa(http://nl.wikipedia.org/wiki/Holi-Phagwa), voordat ik de stad in ging eerst maar even gekeken wat het voor feest het is.
Voordat ik de stad in ben gegaan heb ik lekker rustig aangedaan, rustig ontbeten, kopje koffie gedronken, de afwas weg gewerkt en daarna richting de weg gelopen om een bus richting de stad te pakken. Ik zag al veel mensen langs komen met kleuren op het gezicht en kleding die ze normaal gesproken niet hebben :P.
Helaas, ook hier rijden er minder bussen op zon- en feestdagen. Ben na een half uur wachten terug gelopen richting het appartement en hoorde toen ik thuis kwam, geluiden bij Gerard weg komen. Heb hem gevraagd of hij me misschien naar de stad wilt brengen. Dit was geen probleem, hij kleedde zich even om en kwam er aan. We reden net weg, vroeg hij hoe ik terug kwam. Dus ik zei dat ik wel een bus zou pakken en anders hem of Frank zou bellen. Dan klim ik wel in de bak met men onder gepoederde kleding. Toen stelde Gerard voor om me de caddy mee te geven van IPS, zodat ik er op eigen gelegenheid heen kan en weer terug kan.
Natuurlijk geen moeite mee :P weet ondertussen de weg wel richting de stad en weer terug naar het appartement.
In de stad even een parkeerplek gezocht en toen richting de Palmentuin gelopen. Hier hoorde ik al feestelijke geluiden vandaan komen toen ik er langs reed. Nou ik had nog geen 10 passen gezet en de eerste kleurtjes had ik al opgevangen. Het viel me op dat er erg veel Nederlandse stagiaires in de Palmentuin waren. Allemaal gekleurd en al.
Heb een ronde gelopen langs de evenementen, er waren overal eet tentjes, tentjes waar je die kleurstof kon kopen, in de Palmentuin en op het Onafhankelijksplein draaide Dj's.
Gister bij de motorcross ben ik lichtjes verbrand, dit merkte ik wel toen ik langs de evenementen liep vanmiddag. Ben na een uurtje weer richting de auto gegaan, heb zoveel mogelijk los kleurstof van me afgeklopt en ben in de auto gestapt.
Thuis kwam het echte gevecht. Krijg dat spul maar is van je lichaam af. Het is zelfs door men kleren heen op men lichaam gekomen. Ben achteraf wel blij dat ik er niet zo heel lang ben geweest.
Vanavond was een relaxt avondje, nog wel wat kleine dingen voor school gedaan.

  • 18 Maart 2014 - 06:49

    Paul Lans:

    Holi Moli,

    Je staat er echt gekleurd op, hoewel het lijkt dat een echte voltreffer je bespaard lijkt te zijn. Lekker zeg zo'n dagje kassie-an en helemaal lekker dat je de Caddy-lek meekreeg, ben je van niemand afhankelijk.

    Hier hadden we GEEN feestdag, het was gewoon een hele echte maandag en ondanks dat sommige onder ons de tijd hadden om een dagje te gaan mennen moesten anderen gewoon werken. Maar goed ook hier is de kop er weer af.

    Groetjes,

    Paulus

  • 18 Maart 2014 - 17:35

    Minke:

    Hoi Vincent,

    Nu je hebt weer veel gedaan. Ik hoop voor je dat zondag doorgaat. En zijn dekleuren inmiddels van je kleren en van je lijf? Een leuke ervaring hoe zo'n feest is.
    Op naar het volgende feest? Of zit dat er niet in tot eind april?
    Veel succes vandaag en straks een fijne avond.

    Liefs, Minke

  • 18 Maart 2014 - 19:30

    Nardi :

    Wat sta je er gekleurd op , je hebt vast uren onder de douch gestaan. vast langer, dan dat je in de stad bent geweest. Het is je vast op gevallen ,maar ik kan mijn P.C weer gebruiken.
    Het was trouwens wel heerlijk rustig. Nardi.

  • 18 Maart 2014 - 20:23

    Petra:

    Hoi Vinnie

    Een geluk bij een ongeluk, dat de bus op zondag niet zo vaak rijd! Nu kon je mooi de auto mee krijgen, zeker wel vreemd dat links rijden. Zo gekleurd sta je er zeker op, aparte ervaring hoor en dat dat door je kleding heen gaat. Ben benieuwd of je het uit je kleding hebt gekregen en of 1 x douchen genoeg was.en dan terug naar je appartement even bij komen ook niet verkeerd toch en dan ook even voor school aan het werk, ben je mooi weer bij toch!!
    Morgen al weer op de helft van de week. Hoop ook zo dat alles wat je nog graag wil doen ook door gaat. Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 26545

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: