Begin week 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Begin week 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Begin week 6

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

10 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

De nieuwe week is weer begonnen! Nog wel moe van het weekend maar dat trekken we wel recht deze week.
Vanmorgen eerst even men weekrapportage ingevuld van afgelopen week. En toen werd ik geroepen of ik kwam ''trainen''. Wat bleek nou er moesten vleesverwerkingsmachines uit een zeecontainer gehaald worden. Deze moeten netjes en werkend gemaakt worden. Omdat het redelijk rustig is bij het bedrijf kunnen we zo mooi aan het werk blijven. Er is nog 1 wat geavanceerdere machine in de container die ook opgelapt moet worden. Dat zou volgens Gijs een leuk project voor mij zijn. Maar hij gaat morgen eerst kijken of alle belangrijke onderdelen nog in de buurt zijn van die machine. Anders heeft het geen zin om er aan te beginnen.
Er zit wat programmeerwerk aan die machine, maar dat kan Gijs. PLC's programmeren heb ik geen kaas van gegeten.
Ben wel begonnen aan een andere worstmaker begonnen. Deze is lekker simpel gebouwd en wordt mechanisch aangestuurd. Dus kon daar mooi aan beginnen vandaag. Met uit elkaar draaien, opschrijven wat ik tegen kom aan missende delen en andere constateringen.
's Middags nog even met Frank de documenten voor school doorgesproken. Hij is nog steeds ruim tevreden over mijn manier van schrijven wat betreft verslagen en weekrapportages. Hij heeft een website gevonden met informatie over die vacuümpomp, maar die neemt hij morgen mee. Ben benieuwd of we daar wat mee kunnen :)
Gerard kwam ook nog met een vervangend project aan in plaats van de heftruck, een luchtcompressor reviseren. Bij zijn slachterij staat er 1 te draaien, die versleten is. Dit lijkt me een leuker project als dat geavanceerder apparaat van Gijs. Deze kan ik nog zien draaien als deze klaar is. En die van Gijs is maar afwachten. Of ik hem in 2,5 week klaar kan hebben zodat hij het kan programmeren. En van die machine is het niet zeker of hij bij een slachterij van Gerard zijn familie in werking wordt gesteld. Of dat hij verkocht wordt.

Vanavond maar eens wat gedaan aan de Nederlands opdrachten die ik nog moet maken. Moet na men stage hier nog een toets van maken, zodat er in ieder geval een fatsoenlijk cijfer staat op men diploma voor Nederlands.

• 11 Maart 2014 - 07:24

Minke:

Hoi Vincent,

Zou mooi zijn als je het project luchtcompressor reviseren kan doen. Nederlandse opdrachten maken is ook goed, voordat je ook terug komt. Fris je de taal weer op, want je zal daar wel een andere mengelmoes van het Nederlands horen:) fijn voor je om te lezen dat je stage tot nu toe ruim voldoende wordt beoordeeld. Veel plezier vandaag, groet, Minke

• 11 Maart 2014 - 10:12

Petra:

Hoi Vinnie,

Zo dit is alweer week 6 waar blijft de tijd. Dat is ook een hele uitdaging project luchtcompressor reviseren. Maar zou geweldig zijn en helemaal dat je het ook kan afmaken en ziet werken! En natuurlijk zijn ze ruim tevreden, je bent een harde werker. Nederlands zal nog lastig zijn omdat je toch al een tijd een mengelmoes hoort hahaha, jou kennende komt ook Nederlandse toets helemaal goed. Hoop dat je van de week even kan bij slapen na zo'n heerlijk weekend, ik kijk uit wat de rest van de week jou brengt.
    Succes xxxx

• 11 Maart 2014 - 18:44

Paul Lans:

Hey Vinnie,
    Een luchtcompressor is echt wat voor jou. Jij hebt immers wat met lucht. Dat hebben we nog vorig jaar tijdens de vakantie gemerkt ;-)

Ik begrijp dat dit wel n project is dat je gedurende je stageperiode kan afronden. Lijkt me wel zo prettig.

Groetjes
    Paul

• 13 Maart 2014 - 19:31

José:

Hoi Vincent,

Zo ff weer jouw mooie verhalen gelezen!!
    Was druk met op wacht zitten en werk maar ja wie niet hé.

Zo te horen gaat het goed met je .
    Vincent blijf genieten van alles om je heen.......
    En dat project hopelijk kan je die goed afsluiten.

Gr José