Weekend week 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Weekend week 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Weekend week 5

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

09 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Zo aangezien ik op de zaterdag bijna 24 uur wakker ben geweest en vandaag niet veel ga doen. Vat ik het verslag samen voor het weekend :)

Gisterochtend op het werk, de laatste dingen gedaan aan mijn vacuümpomp en ben begonnen met testen. Ik heb de boel gemonteerd op de generator, die we bij IPS hebben staan. En heb de generator gestart, het eerste geluid is een goed teken! Je hoort de venturi werking, je hoort hem zuigen! Frank hoorde het zelfs in de showroom en dat is wel een kleine 30 meter verder.
Alleen hij pompte het water nog niet hoog genoeg op, dus ben wat dingen gaan proberen. Maar tevergeefs geen verbetering. Ik zit er zo dicht bij voor men gevoel, het kan nooit veel meer zijn. Samen met Frank gekeken en overlegt maar ook hij zei dat ik er dichtbij zit. We laten het even rusten en hij gaat zich er dit weekend nog even in verdiepen. Ik ga zo ook nog eens wat zoekwerk doen. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien.
's middags een rustige middag gehad, aangezien ik 's avonds met Gerard, Sabrina en een nicht van Sabrina met haar vriend de stad in zou gaan.
Gerard kwam om 9 uur even buurten en zei dat we zo rond 11 uur de stad in zouden gaan. Om 12 uur kwam hij weer buurten en vertelde dat de andere 2 in slaap waren gevallen en er zo aankomen. Dus we hebben even wat gedronken bij Gerard op de veranda. Sabrina wilt graag een keer naar Moses, dit is een gebied of streek in de binnenlanden van Suriname. Geloof 5+ uur rijden. Als je hier aankomt moet je eerst een kamp opzetten voordat je verder wat kunt doen. Als ze gaan terwijl ik er nog ben ''moet'' ik mee. He wat vervelend nou.
Om half 1 kwamen de andere 2, we hebben eerst nog wat gepraat en gedronken bij huis. En om 1 uur zijn we de stad in gegaan. Na een rondje gereden te hebben zijn we gestopt bij een discotheek genaamd Fat Ass.
Het is niet zo Fat als de naam zegt. Het is ongeveer net zo groot als bij ons thuis de benedenverdieping. Buiten hebben ze nog wel een redelijk terrasje.
We hebben ons hier wat uurtjes vermaakt tot 5 uur, hebben daarna nog bij een tankstation wat eten gehaald. En om 5.45 waren we terug bij huis. We hebben ons eten opgegeten en zijn lekker onze bedden opgaan zoeken. Ik was ondertussen alweer aan het berichten met wat wakkere Nederlanders :P
Zo rond half 7 ben ik maar gaan slapen.

Op zondag was ik om 12 uur alweer men bed uit. Heb eerst beddengoed maar even in de was gegooid, terwijl die draaide me even gedoucht. Vervolgens beddengoed even in de centrifuge, ja ja leuk zo'n half automaat. En daarna de spullen uitgehangen.
Men boodschappen even gedaan, want had geen brood meer. Best belangrijk onderdeel van de eerste maaltijd :P
Na het boodschappen doen maar even gegeten en daarna lekker op relax modus. Heb gewoon een lekkere lui lekker zondag.
Vanavond ga ik kipkerrie of gekruide kip maken met rijst. Dat zal ook wel gaan smaken! :)


  • 10 Maart 2014 - 07:20

    Paul Lans:

    Vincent,

    Goed bezig man, dat laatste zetje met je vacuumpomp gaat ook vast lukken! Je schreef dat het geluid in de showroom te horen was. Ben heel benieuwd wat voor een soort showroom dat is. Aan de hand van je verhalen vorm je je een beeld van het bedrijf waar je nu zit en, eerlijk gezegd, bij dat beeld past geen showroom.

    Je hebt in ieder geval de zaterdag goed besteed en wellicht de zondag nog beter. Is overigens het regenseizoen bij jou nu definitief over? Hier is het in ieder geval dit weekend waanzinnig lekker weer geweest, zondag hebben we de 20 graden gehaald en dat al begin maart. De auto's zijn inmiddels weer ontdaan van het winterrubber en de hardtop is ook weer opgeborgen. Ik heb al heerlijk "topless" rondgereden.

    Helaas is het nu weer maandag en zit ik weer binnen, door het raam te kijken naar het mooie weer buiten. Maar nog vier dagen en dan is het weer weekend ;-)

    Groetjes,

    Paul

  • 10 Maart 2014 - 08:04

    Minke:

    Hoi Vincent,

    Zo te lezen kom je je weekend weer met plezier door. Dat tripje naar de binnenlanden lijkt me ook heel vervelend:) zou erg leuk zijn voor je als je dit nog kan meemaken.
    Succes deze week met de vacuumpomp, zo te lezen ben je een eind op weg.
    Ik wens je toe dat je een beetje bij kan slapen want zo te lezen heb je afgelopen week niet zo goed geslapen. Een goede week toegewenst en kijk opnieuw uit naar je verhalen.
    Lieve groet, Minke

  • 11 Maart 2014 - 01:55

    Vincent Terink:

    @ Paul: Het is hier steeds vaker droog. Het is dan ook lekker warm :) ik zal nog even een foto van de showroom maken deze week. Ik heb gelezen dat het na het weekend in Nederland winterse buien komen :O hoop het niet voor jullie!

    @ Minke: Dank je wel! ja zou erg gaaf zijn! hoop wel dat het doorgaat :) Ik hoop ook dat het weer aantrekt deze week. Die onderbroken nachten komen me nu wel een beetje de strot uit.

  • 11 Maart 2014 - 10:02

    Petra:

    Hoi Vincent

    Super van de vacuümpomp, en het laatste stukje komt ook vast goed! In ieder geval een heerlijk weekend gehad. En nu hoop ik met je mee dat ze binnenkort samen met jou de binnenlanden in gaan, dat zou echt gaaf zijn.
    Ik volg je in ieder geval en geniet lekker met je mee.
    Liefs xxx petra

  • 13 Maart 2014 - 22:14

    Wolly:

    na en paar dagen inhalen van je verslagen,zal iktoch nog even reageren.
    Doe mijmaar zo'n smoothie de winterse buien zijn hier niet geweest en dezonschijnt volop dus daar past een smoothie bij. Als er al winterse buien komen, geloof er niets van, dan is er weertijd voor warme choco :-)
    ondertussen is het alweerbijna weekend.....
    veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 26568

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: