Zaterdag 1 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Zaterdag 1 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Zaterdag 1 maart

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

01 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Nieuwe maand nieuwe kansen,

Vanmorgen bij aankomst op het werk hoefde ik me gelukkig niet op nieuw voor te stellen :P Het is wel duidelijk dat men collega's korte kapsels beter waarderen als wat ik wat :P
Vanmorgen heb ik wat dingen verplaatst in de werkplaats, een behuizing voor een 220 stekkerblok gemonteerd aan de muur. Hier hoeft alleen nog maar bekabeling naar toe aangelegd te worden en dan aansluiten. Dan is er een stroompunt achter de lintzaag. Hoeven we hier geen verlengsnoer meer voor te pakken als we moeten zagen. Voordeel van de zaterdag, dan heb je de tijd en ruimte voor dit soort dingen.

's Middags beetje rondom het appartement gehangen, aan het begin van de avond hoorde ik boven weer tekenen van leven en ben even bij Gerard gaan buurten.
Ben met hem en Sabrina naar de Hermitage Mall geweest, daar moest hij nog wat kopen voor zijn appartement. En vervolgens naar een grote Chinese supermarkt. Ze vroegen of ik nog plannen had om de stad in de te gaan vanavond. En die had ik wel, dus afgesproken dat we gezamelijk erheen gaan. Eerst de boodschappen naar huis gebracht en vervolgens opgefrist.
We zijn eerst even naar een zus(geloof ik) van Sabrina gereden, we zouden hier Sabrina hier afzetten en wij zouden dan doorgaan de stad in. Maar we werden hier uitgenodigd om wat te drinken en een hapje te eten. Er zat nog een nicht of zusje van Sabrina met aanhang en we zijn vervolgens blijven hangen tot half 4. We hebben de stad niet meer gezien, maar dat geeft niets. Dit was erg gezellig, had helemaal niet door dat het al zo laat was. En er werd vooral Nederlands gepraat, doordat er nog een Nederlander bij zat. En als hij het Surinaams niet kon volgen, gaf hij mij de schuld dat ik het niet kon volgen en of ze dan in het Nederlands verder wilden gaan.

Het was een erg geslaagde zaterdag en we gaan volgende week met de mensen van vanavond alsnog de stad in! Komt vast goed!

• 02 Maart 2014 - 19:04

Paul Lans:

Vinnie, bro

• 02 Maart 2014 - 19:10

Paul Lans:

M'n hele reactie naar de knoppen. Klaarblijkelijk door het gebruik van smileys. Kan ik, op dat K-toetsenbord van m'n iPhone, opnieuw doen.

Goed om te horen dat je zaterdagavond goed besteed hebt. Als het vanzelf zo laat wordt, was het ws heeeel gezellig. Mooi man.

Good luck, kijk uit naar je volgend verslag.

Paulus

Marcel En Wolly :

een 'snelle' coupe

• 03 Maart 2014 - 13:45

Frida:

Strak koppie hoor! Lekker makkelijk in de tropen. En tja, als ze de hele tijd Nederlands spreken, leer je natuurlijk nooit Surinaams:). Maar goed te horen dat je het gezellig hebt gehad.

• 03 Maart 2014 - 14:42

Petra:

Hoi vinnie,

Allereerst staat je super goed dat snelle kapsel :)
    Super dat je een hele gezellige avond / nacht hebt gehad. Dat blijkt wel hoe laat je thuis was!
    En dan volgende week uitgaan dus dat zit ook goed. Fijne zondag xx