Donderdag 27 Februari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Donderdag 27 Februari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Donderdag 27 Februari

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

27 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanmorgen lag het bed nog zo lekker he, man o man. Maar goed om half 8 toch maar men bed verlaten, aangekleed, brood gesmeerd en de deur uit. Want ja moet toch op tijd op het werk zijn.
Vanmorgen eerst weer aan het tekenen gegaan voor Gijs, eerst zonder de laptop aan het stroom en na een paar uurtjes begon die te protesteren. Dus laptop aan het stroominfuus en verder tekenen.
Valt een half uur later de stroom uit. Of er is er 1 met zijn dronken kop tegen een stroompaal aan gereden en heeft de buurt zonder stroom gezet. Of bij de stroomcentrale aan de waterkant is er storing.
Na een half uur doorgetekend te hebben, de werkplaats in gegaan kijken wat we daar nog konden doen.
Ze zijn al een poos bezig met het opknappen van een heftruck die jaren stil heeft gestaan. Onderdelen zoeken heeft een hoop tijd gekost. Nu zitten ze in de laatste fase en waren al begonnen met testen. Blijkt er nog een hydraulische cilinder te lekken. Dus we konden deze 2 meter lange jongen er mooi uit gaan halen. Daarvoor hadden we geen elektrisch gereedschap nodig, dus konden we mooi mee verder :). Alleen na zo'n ochtend getekend te hebben in een kantoorruimte met airco, is het in eens wel heel warm in de werkplaats :P. We hadden de cilinder er net uit, toen gingen de lampen weer aan. Al met al hebben we een klein uurtje zonder stroom gezeten volgens mij.
Tussen de middag heb ik even thuis gegeten, want had geen lunchpakketje gesmeerd vanmorgen i.v.m. de keuze om even langer te blijven liggen. Toch wel makkelijk, op loopafstand wonen van je werk :P.
Na de pauze hebben we de cilinder uitelkaar gehaald en gekeken wat er stuk was. Alleen men collega bedacht dat het handig was om eerst andere uitleg te geven over andere klussen, dus ben na even wachten maar weer gaan tekenen.
Aan het einde van de dag kwam Gijs nog even buurten bij IPS en dat kwam mooi uit. Kon ik hem mooi even laten zien wat ik al heb. Nog een paar kleine aanpassingen en dan is het klaar.

Vanavond kwam Gerard naar me toe, ik moest het wifi netwerk even verwijderen en dan opnieuw toevoegen. Dan moest alles het doen. De man was gisteren of vandaag toch geweest, wie er voor zou komen.
Nu heb ik thuis wifi :) En alles doet het :)

Ben ondertussen bijna 4 weken hier in Paramaribo. Soms is het nog wel even vreemd om zover alleen van huis te zitten na afgelopen jaar. Ben wel erg blij met de internetmogelijkheid bij het appartement. Zo kan ik toch nog veel contact onderhouden met het thuisfront. Is wel erg fijn :)
Ben ook erg blij dat mam volledig achter me stond toen ik deze mogelijkheid kreeg. :)

In de tussentijd ga ik waarschijnlijk nog naar een race toe hier op de Dragstrip(als er tenminste een race evenement is). Kreeg van de week van Harriet(een collega) te horen dat ze een piloot kent die voor een kleine betaling graag touristen rondvliegt, om aan zijn vlieguren te komen. Hij is piloot bij de Surinaamse luchtmacht maar die hebben geen eigen vliegtuigen.Maar zo heeft de landmacht hier geen tanks en de marine heeft alleen maar zodiacs(heb ik me laten vertellen). Nuttige krijgsmacht heeft Suriname :P
Maar daar ga ik ook nog maar een keer naar toe. En verder laat ik alles op me afkomen wat betreft de activiteiten die ik kan meepikken.
Ga in ieder geval eind April men leraar hier nog een rondleiding geven, die is hier dan op stage bezoek.

  • 28 Februari 2014 - 08:21

    Petra:

    Goedemorgen Zoonlief,

    Soms inderdaad even heerlijk om te blijven liggen, en dan het voordeel hebben dat je zo dichtbij je werk zit! Oeps 1 uur zonder stroom zitten is niet handig, maar gelukkig is er altijd werk voor je. Lekker dat je tekening zo vorderd. En na aanpassingen klaar is. Fijn dat de WiFi het ook weer doet, want ja dat jij in Paramaribo zit is een hele belevenis, maar ook wij vinden het fijn om contact te houden en je te zien en te horen. En gek genoeg zoals laatst dat we aan skypen waren lijkt het net of je heel dichtbij bent. Super goed van je dat je aan genieten bent en nog van alles gaat ondernemen. Echt voor je het weet zit je in het vliegtuig op terug weg, en dan denk je wow dat is snel gegaan, maar dan moet je hier ook van genoten hebben.
    Het mooie vind ik je leert van alles op te lossen, en daar ben jij een kei in! Ik ben in ieder geval super trots op jou, maak er nog een hele mooie tijd van, ik weet zeker dat er nog een paar over je schouder mee kijken en ook super trots op jou zijn, zeker na het heftige afgelopen jaar. En ik ben ook super trots op je moeder en Marcel dit is nou echte liefde, verdriet, loslaten, en er altijd voor elkaar zijn. Respect voor elkaars keuze, dan blijft de liefde voor elkaar bestaan. Lieverd blijf nog lekker genieten en ik geniet met je mee door je verslagen. Hele dikke knuffel xxx mam 2


  • 28 Februari 2014 - 09:03

    Paul Lans:

    Hey Vinnie,

    Alweer vier weken daar in Parimaribo, gaat best wel hard zo. Lijkt nog helemaal niet zo lang. Maar daar helpen de vele contact-momenten ook waarschijnlijk aan mee. Want dat is inderdaad wel zo fijn om zo een beetje feeling te houden onderling. Lekker dat het WiFi het nu goed doet, zit je niet meer aan dat 'draadje' vast.

    En dan ondertussen nog allerlei leuke plannen maken. Nu maar hopen dat er nog een race wordt georganiseerd, dat lijkt me best wel gaaf. Ook dat vliegtripje lijkt me onwijs. Wel camera meenemen natuurlijk.

    Succes daar en tot het volgende verslag.

    Paulus


  • 28 Februari 2014 - 09:14

    Marcel En Wolly :

    Fijn om weer een verslag te lezen. En leuk om te zien dat je toch je draai kan vinden. Zo zie je maar dat de weken voorbij vliegen. ;-)
    We spreken elkaar gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 26559

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: