Weekend week 8 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Weekend week 8 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Weekend week 8

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

30 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Zo net lekker men pizza achter de kiezen, nu tijd om even een verslagje te schrijven over het weekend :)
Gisterochtend was ik al vroeg wakker, beetje erg vroeg. Lag na de bruiloft om half 1 in bed. Maar om half 5 was ik al weer wakker. Daarna niet meer echt geslapen, meer liggen draaien.
Op het werk heel even het hulpstuk ''vrouwvriendelijk'' gemaakt, kortom alle scherpe randjes eraf gehaald. En daarna ben ik achter de laptop gekropen en ben voor school bezig geweest. Met leerdoelen en een opzetje gemaakt voor men technisch verslag.
Aan de kruising vlakbij men appartement staat een gebouw met 2 hakenkruizen op de gevel. En al vanaf het eerste moment dat ik er langs ben gekomen vraag ik me af wat hier de betekenis nou van is. Vrijdagavond hoorde ik van Gerard dat het met een Hindoestaans geloof te maken heeft. Laat er gisteren nou net een Hindoestaan bij ons aan het wachten zijn tot zijn auto klaar is. Dus heb het die beste man even gevraagd.
Het is van een stroom binnen het Hindoeïsme geloof. Hij heeft de naam wel genoemd, maar die heeft mijn hoofd alweer verlaten.
Na het werk heb ik even bij de fruitkraam hier aan de Kwattaweg wat bananen gekocht. Daarna ben ik op relax modus gegaan en daar ben ik in blijven hangen tot dit moment. Heb gisteren de Europese klok zien verspringen naar de zomertijd. En daarna ben ik gaan slapen, moest even kijken of men telefoon geen gekke dingen ging doen.
Heb de afgelopen dagen men was gedraaid, ben een beetje voor school aan het typen geweest, heb geslapen en gerelaxt :)
Vandaag was het weer niet zo heel denderend veel regen gehad. En ze waren hier bezig met het omgooien van het terrein met een graafmachine. Morgen even foto's maken van wat ze precies gedaan hebben. Zag in ieder geval dat ze 2 bomen omgegooid hebben.
Gerard krijgt nog een Rhodesian Ridgeback pup in April. Daar is meer als genoeg ruimte voor. Alleen moet het afgezet worden. Ook om te voorkomen dat ze straks komen wildparkeren zodra het Casino open gaat. Maar denk niet dat ik dan nog hier ben, als die open gaat.
Vanavond het koken maar uitbesteed, dit keer de pizza wel opgekregen :) Morgen weer zelf eten maken.

• 31 Maart 2014 - 07:04

Paul Lans:

Hey Vincent,

Tja, vandaag hier niet veel te melden. We hebben elkaar gisteravond nog "gezien". Via Skype hebben we bijn 3 kwartier gesproken. Jammer dat de beeldverbinding vanuit Parimaribo al snel uitviel, we hebben je daarna alleen maar gehoord. Jij in ieder geval succes van de week, het is bijna, bijna april!!!

Groetjes,

Paul

• 31 Maart 2014 - 12:53

Petra:

Hallo Vincent,

Was weer heel gezellig om je gisteravond te spreken en je even te zien.
    Vrijdag had je weer meer dan genoeg mee gemaakt en gezocht naar onderdelen. En s' avonds een bruiloft. Toch wel leuk om te zien dat het anders gaat dan wij gewend zijn.
    Gisteren niet veel gedaan schrijf jij, maar toch in ieder geval voor school bezig geweest, en dat komt echt goed!

• 31 Maart 2014 - 12:57

Petra:

Drukte op verkeerde knop!!!!
    Morgen is het April en dan gaat het aftellen beginnen, snap je gevoel goed!
    De stage in Nederland komt ook helemaal goed, je bent dan weer omringd door je meisje en door je moeder en Marcel, en natuurlijk door je vriendengroep die er voor je zijn en zullen steunen! Geniet nog even en hoop dat je gauw alle onderdelen zult vinden.
    Hele dikke knuffel xxxx

• 31 Maart 2014 - 13:46

Wolly:

Hallo Vincent,

Vandaag weer je verslagen gelezen van de afgelopen week. Gelukkig appen we nog wel of skypen. Langs deze weg toch nog een bedankje voor Paul en Petra die trouw reageren. Ik zal de komende weken beter mijn best doen. ;-)
    Maar ja jij stuurde ons zaterdag naar jouw meisje. en daar was een gezellig feestje.
    We spreken elkaar gauw weer.

Dikke knuffel