Maandag 31 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Maandag 31 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Maandag 31 maart

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

31 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Tjakkaaa zou Emiel Ratelband gezegd hebben na de werkdag van vandaag. Weer een leerdoel af en er is zicht op het laatste onderdeel voor de stopbus/worstmaker. Kortom erg gunstig!
Vandaag op het werk even men weekrapportage van vorige week gemaakt en men vooruitgang besproken met Frank. Ik had als leerdoel om een projectplanning te maken. Deze heb ik gemaakt en heeft hij goedgekeurd :)
Gerard had afgelopen vrijdag besproken met Arno dat hij een bedrijf zou bellen voor de zuigerstang die we nodig hebben voor de worstmaker. Hij kwam vanmiddag binnen met een de mededeling dat we naar dat bedrijf toe moeten deze week. Daar moeten we vragen naar een man en hij kan ons er dan aan helpen.
Heb voor Frank nog een 2D tekening die hij geschetst heeft overgenomen in Solidworks en zodat hij deze digitaal heeft.
Heb met Frank en Rodney wat stoelen weggebracht naar een bedrijfspandje die de ouders van Gerard gekocht hebben. Dit oude fabriekje gebruiken ze nu voor opslag. Alleen daar stond nog een mooie compressor die ze bij IPS(men stagebedrijf) nog wel kunnen gebruiken. Deze hebben Rodney en ik even losgekoppeld en vervolgens op de kar gezet die we bij ons hadden. Ik wist niet dat zo'n compressor zo zwaar kon zijn. En hij is natuurlijk topzwaar omdat de compressor en motor boven op die ronde tank zitten.
Deze hebben we alleen maar hoeven schoon te spuiten en nu moet hij nog aangesloten worden bij IPS. Maar dat is nog niet zo spannend :)

Ze hebben bij men appartement 2 bomen gekapt en een muur gedeeltelijk weg gehaald. Het schijnt dat de vader van Gerard appartementen wil bouwen. Maar van de moeder had ik begrepen dat ze gewoon weg moesten. Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren, ik dacht zelf dat het was vanwege de pup die Gerard nog krijgt in April. Maar dat is het dus niet.
Vanavond lekker zelf gekookt, rijst met kip en sperziebonen in pinda-sambalsaus zoals het hier verkocht word. De saus bedoel ik dan natuurlijk.

Het smaakte me in ieder geval erg goed!

• 01 April 2014 - 07:02

Paul Lans:

Hey Vincent,

Da's goed nieuws bijna alle leerdoelen nu in zicht én dan ook nog uitzicht op de juiste onderdelen, nodig voor je project. Alleen jammer dat je uitzicht bij het appartement "aangepast" is, ziet er nu niet echt appetijtelijk uit. Wat er wel weer goed uitziet is de kip-met-boontjes-en-rijst" met, niet te vergeten pinda-sambalsaus. Als het ook net zo goed smaakte!?!?

Succes maar weer en tot morgen bij het volgende verslag.

Paulus

• 01 April 2014 - 07:55

Minke:

Hoi Vincent,

Gefeliciteerd met weer een leerdoel en dat het vervolg er ook zo gunstig uit ziet.
    Vertil je niet de komende weken aan zware compressors, want anders zit je niet zo lekker in het vliegtuig eind van de maand.
    Fijne dag vandaag en tot het volgende verslag.

Minke

• 01 April 2014 - 20:09

Petra:

Hoi hoi,

Super weer een leerdoel af. Onderdelen komen binnen, dus kun je mooi aan de slag!
    Inderdaad een zooitje voor je appartement, maar wat zag je bordje er heerlijk uit. Hoop dat het smullen was.
    Morgen alweer woensdag de week weer door midden. Rustige avond !!
    Dikke knuffel xx