Maandag 7 April - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Maandag 7 April - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Maandag 7 April

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

07 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag niet zo'n lang verslag, ik heb vandaag gekozen voor een kantoordagje. Heb vooral aan school gewerkt. aan men weekverantwoording en aan men technische verslag. Heb zo een mooie slag gemaakt aan men technische verslag, al zeg ik het zelf. Het zou wel fijn zijn als ik die af heb voor dat ik terug ga.
Halverwege de dag kreeg ik te horen dat er vanmiddag een Filipijn landt en dat hij mijn huisgenoot wordt.
Deze man start morgen bij men stagebedrijf als het goed is.
Na men werkdag dus maar direct naar huis gegaan en vast wat dingen opgeruimd, zo had ik het droogrek op de andere kamer staan met mijn kleding eraan. Heb nog maar even de bedlakens gewassen die Ton gebruikt heeft de laatste keer. Dan kan Wilbert, zo heet de Filipijn, als reserve klaar leggen.
Rond 18.15 was hij bij het appartement.
Heb hem ontvangen, laten zien waar zijn kamer is, gevraagd hoe zijn vlucht was. Ik moest nog zelf nog eten koken, aan hem gevraagd of hij mee eet. Maar kreeg alleen maar Yes terug. En vervolgens was ik even op men kamer wat dingen aan het weg leggen, klopt hij op de deur en verteld dat hij buiten de deur gaat eten.
Hij is 38, heeft vrouw en 2 kinderen 1 jongen(5) 1 meisje(1.5) in Indonesië. Vind het wel knap dat hij dan zover van huis aan het werk gaat. Hij noemt het zelfs ''offers die je moet maken om je gezin te onderhouden''

Ben benieuwd hoe hij het bij IPS gaat vinden :)

  • 08 April 2014 - 11:07

    Petra:

    Hoi Vinnie,
    Dat kun je wel zegge een kort verslagje, maaaarrrrr toch wel weer wat gebeurt!!
    Super dat je aan je technische verslag hebt kunnen werken, en dat het je een goed gevoel geeft. En dan een Filipijn als medewerker en kamer genoot, netjes hoor boel opgeruimd en of hij mee at. Jammer dat hij je aanbod afsloeg. Ben ook benieuwd hoe hij het bedrijf vind. Al hoewel zou het op de Filipijnen heel veel anders gaan. En inderdaad knap zo'n eind van huis alles achter laten om te gaan werken. Maar hij heeft een punt een offer om je gezin te kunnen onderhouden. Wij hadden de Suzi net een week lekke band moest een nieuwe op niet te repareren. Breng ik vanochtend Pris naar school rijd op de terug weg denk ik hu wat stuurt hij beroerd, gestopt bij de rotonde voor Langerak en kijken ja hoor links achter plat. Was op de vent weg gaan staan ik service van Suzi gebeld want kreeg niet losgedraaid en wilde ook mijn kaken sparen. Troy voor in gezet en de andere zaten in hun bench na half uur kwam er hulp met vijf minuten geklaard. Ik naar Suzuki dealer gereden niet te geloven niet te repareren dat is nieuwe band 2. Om 7.45 vertrokken en om 10.30 weer thuis wel de honden door het bos geslingerd. Prisca heeft gisteravond haar laatste behendigheidstraining gehad was erg emotioneel, hopen dat zij misschien het volgend jaar weer kan op pakken.
    Spreken elkaar gauw en bijna de helft van de week er weer op zitten.
    Dikke knuffel xxxx

  • 08 April 2014 - 18:38

    Paul Lans:

    Hey Vinnie,

    Goed te lezen dat de 'school"-werkzaamheden zo goed vorderen. Zo is straks het Nederlandse restant van je stage een 'makkie'. En dan vandaag een huisgenoot uit de Fillipijnen, bijzonder. Jammer dat hij kennelijk niet helemaal dat mee-eten begreep.

    De kop is in ieder geval weer van de week. Succes maar weer en tot het volgende verslag.

    Paulus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 26542

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: