Woensdag 19 februari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Woensdag 19 februari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Woensdag 19 februari

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

19 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanmorgen vol goede moed men projectje weer opgepakt en verder gegaan. Ik moest een stukje materiaal gaan afzagen, zodat ik kon beginnen met het draaien van de benodigde onderdelen. Alleen had de botte lintzaag in 5 minuten tijd maar liefst 3 mm gezaagd. En heel vaak stil gestaan omdat de zaag zo versleten is. Als je een as van 60 mm moet doorzagen is dat nog een best langdurige klus :P
Frank vroeg me vanmorgen wat ik nog aan materiaal nodig heb voor het project. En heeft me met Rivano op pad gestuurd om een halve meter buis te halen. Met een binnenmaat van 50 mm en een lengte van 1 meter ongeveer. Deze pijp heb ik nodig om een luchtdichte verbinding te kunnen maken op de uitlaat van de generator. We zijn naar 2 bedrijven gereden waar ze mogelijk nog een stukje pijp hebben, maar helaas niets gevonden. Bij terugkomst op het bedrijf was het pauze. 1 van men collega’s heeft wat fruitbomen achter in de tuin staan en neemt altijd fruit mee voor alle collega’s. Vandaag had hij wat vruchten meegenomen, geen idee hoe ze heten maar daar zaten maden in. En ze eten ze hier ook gewoon. Ik dacht dat ze eerst een grapje maakte en had zo’n ding doorgesneden, pitten eruit gelepeld zoals je ook bij een meloen doet. En vervolgens zie ik aan de buitenkant een made uit de schil komen. Toen heb ik toch maar vriendelijk bedankt. Hij had ook nog sinaasappels mee en een vrucht die familie is van de lychees. Daar zitten gelukkig geen maden in en ze smaken erg goed :). Na de pauze maar voor school aan het werk gegaan, aangezien ik niet verder kan in de werkplaats op moment. Zaagblad is als het goed is vanavond gehaald en dan kan ik morgen weer verder! :).
Ondertussen is Gerard al 2 avonden druk boven in zijn woning met wat meubels er heen brengen en schoonmaken. Vanavond wordt zijn eerste nacht hierboven.
Hopelijk doet hij stilletjes morgen vroeg ,want hij vertrekt om 5 uur van huis. En ik hoor ze nu erg duidelijk over de vloer lopen :P.
Vannacht komt Willem ook weer vanuit Curaçao, hij zal deze week zijn klus wel af moeten maken wat vorige week niet gelukt is.

  • 20 Februari 2014 - 05:01

    Maarten:

    Hoi Vincent
    Het is leuk om te lezen hoe het er daar aan toe gaat.
    Je wordt er in ieder geval creatief van en geduldig.
    Vandaag besteld is morgen niet klaar ha ha
    Succes met je project
    groet maarten

  • 20 Februari 2014 - 06:49

    Paul Lans:

    Hey Vincent,

    Weer met veel plezier je verslagje gelezen, maar had gisteren via de gesamenlijke skype-sessie al heel veel meegekregen. Vond het wel bijzonder gisteravond. Het was net of je bij ons aan tafel zat, alleen die vogelgeluiden op de achtergrond zorgde ervoor dat het wel duidelijk was dat je ergens anders zat. Het was goed je even zo te spreken, en te zien. Uit je verhaal van gisteren begreep ik dat je nog het een en ander in het vat heb zitten, tenminste wat betreft uitstapjes, volgens mij moet het wel gaan lukken zo.

    Groetjes,

    Paulus

    P.S. Maarten, had je in de bed geplast of zo? Zo vroeg al op én achter het toetsenbord!

  • 20 Februari 2014 - 09:11

    Minke:

    Hoi Vincent,

    Zoals ik lees is geduld een schone zaak. Het gereedschap hanteren vraagt ook de nodige creativiteit. Dat zal niet altijd meevallen, zeker niet als je anders gewend bent. En wat betreft het fruit, zeer gezond.!!
    Ik hoop dat je vandaag verder kan en dat het materiaal geleverd kan worden.
    Kijk uit naar je volgende verslag.

    Lieve groet, Minke

  • 20 Februari 2014 - 09:27

    Wolly:

    Fruit met extra eiwitten is heel gezond :-) en succes met de nieuwe buren :-)
    Volgens mij gaat het helemaal goed komen.

  • 20 Februari 2014 - 21:31

    Elise:

    Het Vincent, ik dacht dat je daar bent voor je stage, dit lijkt meer op een onderdeel van expeditie Robinson:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 26557

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: