werkweek 3 is begonnen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu werkweek 3 is begonnen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

werkweek 3 is begonnen!

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

18 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Na een wat onrustige nacht is het me vanmorgen bijna overkomen. Had me bijna verslapen. Om half 8 snel uit men bed gesprongen, tas leeggehaald(hier zaten de spullen nog in van het weekendje weg) snel opgefrist, aangekleed en een bammetje mee op de hand. Gelukkig is het nog geen 5 minuten lopen. Om 7.55 was ik bij het werk :)
Eerst even werktekeningen gemaakt zodat ik in de werkplaats aan het werk kon met de vacuümpomp. Tijdens het maken van deze tekeningen kwam Rivano(collega) even buurten en hem moest ik nog even vragen hoe ik hier op het netwerk kan komen met de laptop. Bij het appartement heb ik makkelijk internet, ff de kabel er in en klaar. Maar op 1 of andere manier lukt het me niet om op het WIFI te komen met men laptop. Terwijl met men telefoon was het zo gepiept. Hij is wat aan het proberen geweest, maar uit eindelijk is het niet gelukt. Jammer dan, van de week nog maar eens proberen.
Tegen half 11 begonnen met de materialen verzamelen en afzagen. Maar omdat hier geen materiaal stelling is, neemt dat nog wel veel tijd in beslag. En alles met de hand zagen, van de lintzaagmachine is namelijk het zaagblad bot.
Tussen de middag lekker nasi gehaald bij een afhaaltentje aan de andere kant van de straat. Had vanmorgen geen tijd om men brood te smeren :P
Tijdens het werk, al wel dingen tegengekomen die ik nog moet veranderen in het tekeningenpakket. Of nog even over moet nadenken of dat het wel maakbaar is met de machines die we hier hebben.
Morgen maar eens beginnen met het laswerk, hopelijk komt er deze week een nieuw lint voor de lintzaag dan kan ik de laatste 2 stukken materiaal afzagen. Dit is massief en dat ga ik liever niet met de hand zagen :P

Het is hier nu 22.12 mooie tijd om lekker te gaan slapen. Morgen weer VROEG op.

  • 18 Februari 2014 - 07:00

    Paul Lans:

    Hey Vinnie,

    Kort en bondig dit keer. Ik ben nog wel benieuwd naar je belevenissen in de jungle afgelopen weekend. Gisteravond (maandagavond) hebben we met de hele meute aan het Freulepark gegeten. Uiteraard was Ilse er ook bij en hebben we lekker, en ongestoord, over je kunnen kletsen. Het was in ieder geval heel gezellig, al was het alleen maar omdat Syb, die had Pris opgehaald van school, ternauwernood Zutphen had gehaald omdat de accu uit de Peus verder dienst weigerde. Pris had in ieder geval pijn in d'r buik en last van d'r kaken van het lachen.

    Succes met je opdracht.

    Groetjes,

    Paulus

  • 18 Februari 2014 - 07:03

    Paul Lans:

    OEPS!!!!

    Tja dat krijg je dan als je eerst het laatste verslag leest ........ dan heb je niet in de gaten dat er WEL een verslag staat van je weekendje Jungle. Sorry, sorry, sorry.

    Paulus

  • 18 Februari 2014 - 07:33

    Petra:

    Haha Vinnie,

    Paulus word ook een dagje ouder, en dan zie je wel eens wat over het hoofd.
    Ik ben benieuwd naar je vacuümpomp, hele uitdaging omdat je niet al te goede gereedschap hebt, maar jij fixt het wel. Wij hebben ook heerlijk nasi gegeten met z'n allen. En Marcel kan het nog twee weken eten, als ontbijt en lunch en diner. Ja die Syb met zijn peus, Pris had het er nog op de terug weg over. Dat ze er nog vreselijk om moest lachen. Gisteravond heeft Hugo hem over gestart en zijn ze naar huis gereden. Dat word een nieuwe accu.
    Het was heel gezellig en fijn dat Ilse er ook was, het is of ze er al heel lang bij ons is.
    Succes vandaag xxx

  • 18 Februari 2014 - 12:58

    Wolly:

    Origineel NASI, Syb eet vandaag nasi 'a la Wolly voor de lunch, zoals Paul schreef was er voldoende :P!
    Het was idd weer gezellig en ik hoefde Ilse niet weg te brengen, Anne en Popco hebben haar weer op de trein gezet. Prisca en Sybren houden van 'spannende ritjes' alleen jammer dat er geen daarna geen zinnig woord meer uit komt ;-).
    Het was gewoon weer heel gezellig met z'n allen.

  • 18 Februari 2014 - 21:10

    José:

    Heej Vincent,

    Oeps wat lees ik nu Vacuümpomp!!!
    Word ook gebruikt in mijn beroep.

    Zie dan toch liever dat jij het gebruikt in jouw beroep......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 26555

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: