Laatste zaagmansdag in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Laatste zaagmansdag in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Laatste zaagmansdag in Suriname

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

23 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag is de men laatste zaagmansdag in Suriname!

Na een lange nacht om men reisverslag van afgelopen weekend te maken was het een beste opgave om eruit te komen vanmorgen. Voor degene die niet alle foto's kunnen zien, als je rechts op foto's klikt. Kun je per reisverslag de foto's zien. Dan zien jullie ook de foto's van het stuwmeer.
Maar goed 's avonds een vent 's morgens een vent. Dus ik stond weer op tijd op het werk. Vandaag de laatste hand gelegd aan men technische verslag.
Dit soort verslagen schrijven blijft niet mijn ding. Ik kom altijd weer dingen tegen die ik anders wil hebben, dan ben ik al weer een hoop tijd kwijt voor ik begin aan het gedeelte wat ik nog moet typen. Na het typen nog alle foto's en bijlagen erbij zetten. Maar goed het is nu wel af, met foto's en bijlagen erbij kom ik op een kleine 28 pagina's. Lijkt me voldoende voor deze stage.

Tussendoor Frank nog even geholpen met de computer, ik was toch op kantoor bezig met men verslag. Je hoort hem gewoon mopperen wanneer iets niet lukt. Maar daarnaast hoor je hem ook blij zijn met programma's of websites die ik voor hem heb ingesteld of heb opgeslagen.

Wilbert was vandaag samen met Rodney naar vliegveld Zorg en Hoop om bij Gum Air een klus af te maken. Gum Air is een vliegmaatschappij, die weer familie is van Gerard.
Ze zijn alleen na 5 uur nog langer doorgegaan, Wilbert was pas om 7 uur weer thuis. En Frank moest wachten tot de jongens terug waren.

Frank gaat bijna iedere woensdag even naar het kroegje hier vlakbij. Ik had bedacht om er vanavond ook even heen te gaan.

Ik denk dat ik Frank niet getroffen heb bij het kroegje vanavond omdat hij zo laat thuis was.
Ik heb van half 9 tot half 10 daar gezeten. Beetje gekletst met de eigenaresse, ze heeft me der nummer gegeven. Ik moest der maar bellen als ik weer eens naar Suriname kwam. Haar zus heeft namelijk mooie net nieuwe appartementen in de verhuur, voor slechts €250 per maand.
Altijd handig om te weten, aangezien ik toch nog eens terug wil met Ilse om der te laten zien waar ik stage heb gelopen. Maar dan ga ik wel voor vakantie en niet voor werk :)

Morgen even men verslag bespreken met Frank en daarna denk ik de aanpassingen doen aan het verslag. En vervolgens richten op men vacuümpomp project en Rodney kan hopelijk de compressor verder afmaken.
Hopelijk krijgen we beide projecten af. Dat zou wel echt kicken zijn! Het is daarom ook wel goed dat ik niet nog 2 dagen binnenland in ga. Kan ik me mooi hier op richten.

  • 24 April 2014 - 08:22

    Paul Lans:

    Hey Vinnie,

    Goed bezig man! Laten we inderdaad hopen dat je beide projecten succesvol kunt afronden. Maar de tijd begint wel te dringen, want voor je het weet ziet je alweer in het vliegtuig terug naar huis. Wat gaat die tijd snel zeg.

    Succes,

    Paulus

  • 24 April 2014 - 14:08

    Petra:

    Hoi hoi

    Het schiet echt op, je taxi is besteld. Morgen je laatste dag. Hoop ook dat je beidde projecten goed kan afronden. En zaterdag de dag dat je naar huis vliegen mag.
    Nog 2 mooie dagen, heeft je stagebegeleider van school het ook naar zijn zin??
    Tot gauw en een goede vlucht dikke knuffel.

  • 24 April 2014 - 16:22

    Minke:

    Hoi Vincent,

    Wat een leuke indruk heb je weer gegeven met je verslagen. Ik wens je succes met het afsluiten van je stage met een goede beoordeling, voldoende verslagen en een mooi passend Surinaams afscheid!!

    Lieve groet,Minke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 26559

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: