Valentijnsdag/ Vrijdag de 14e - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Valentijnsdag/ Vrijdag de 14e - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Valentijnsdag/ Vrijdag de 14e

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

15 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag een behoorlijk relax dagje gehad.
Ben aan het tekenen geweest voor die vacuümpomp, tekeningen doorgesproken met Frank. Daarna hebben we de stage besproken, hoe het gaat en met de collega's enz.
Daarna ben ik met Perry mee geweest naar gestrande klanten. Een ouder echtpaar was met een auto naar de stad gegaan en de koelventilator was er mee opgehouden. De auto werd dus te warm. En aangezien het hier veel remmen en gas geven is, heb je weinig rijwindkoeling.
Al snel bleek dat we de auto moesten afslepen naar de werkplaats om verder te zoeken. Het was namelijk niet even snel een zekering vervangen of iets in die trend.
We hadden alleen geen sleepkabel bij ons, de man kwam met het volgende idee: Wij brengen hen naar huis, hij geeft ons de sleepkabel mee, rijd achter ons aan. En ik ga in het gesleepte voertuig zitten, terwijl hij achter ons aan sukkelt.
Mijn eerste gereden kilometers in Paramaribo waren dus in een oude Toyota Corolla, die 12 jaar stil gestaan heeft en nu koelingsproblemen heeft. :P
Alleen jammer dat ik de weg niet ken in Paramaribo centrum en dat ik door een Isuzu D-max gesleept werd. Het is dan lastig kijken wanneer je moet remmen om de kabel strak te houden. Maar goed we hebben het gered en de auto is zonder nieuwe schades mee gekomen naar het bedrijf.
Op het moment dat ik wilde vertrekken naar huis, kwam Gerard binnen gelopen. Hij vroeg meteen of ik al klaar ben voor morgen. Gelijk maar even gevraagd wat ik allemaal mee moet nemen. En hoelaat we vertrekken.
We vertrekken zo rond 5 uur, half 6 's morgens en we blijven daar slapen . Op zondag kom ik weer terug.
Vanavond met Ilse geskyped. En zo ga ik men spullen pakken voor morgen en dan op bed! Morgen weer vroeg op!


  • 15 Februari 2014 - 08:35

    Marleen:

    Hee Vincent. Wat een gaaf vooruitzicht heb je dit weekend. Op het moment dat ik dit type ben jij al onderweg. Heel veel plezier en geniet!! Fijn trouwens dat er tegenwoordig skype is. Kon je toch nog op valentijnsdag praten met je liefje!! Tothet volgende bericht. XXX Marleen

  • 15 Februari 2014 - 09:22

    Paul Lans:

    Vinnie!!

    Leuk dat je nu (eindelijk) passend vervoer heb gevonden. Aan de andere kant, jammer dat ze je nu al door hebben :-). Veel plezier dit weekend in de Bush-bush, we zullen dus waarschijnlijk een dag langer moeten wachten op n verslag :-(.

    Keep up the good work and have fun, zoals de Fransen dat zo treffend kunnen zeggen.

    Groetjes Paul

  • 15 Februari 2014 - 09:34

    Petra:

    Hoi zoonlief,

    Zo dat was ook weer een belevenis zeg, en dan de eerste keer rijden aan de verkeerde kant van de weg, alleen jammer dat je dan dicht achter zo'n sleepauto moet zitten. Maar toch ook altijd weer lastig om de sleepkabel strak te houden. Wel leuk om ook dat mee te maken. En hoe gaat het met de tekening van de vacuümpomp?? Wel vroeg op maar een heerlijk weekend tegemoet, geniet er lekker van week 2 zit er ook al weer op.
    Wat ben je toch ook een schat, super voor Valentijn een mooi boeket voor je meisje. En wat Marleen schrijft lang leve de Skype. Denken aan je en hopen dat je een heerlijk zonnig weekend hebt xxxxx

  • 15 Februari 2014 - 11:06

    Minke:

    Hoi, Vincent

    Als je dit leest denk ik dat ik kan zeggen:

    Welkom terug uit de bush. Ik ben benieuwd hoe je het hebt gehad. Kijk uit naar je verhaal.

    Lieve groet, Minke

  • 15 Februari 2014 - 16:47

    Jan:

    Hoi Vincent,
    Wat een avonturen in Suriname. Volgens ons heb je het
    wel naar je zin inmiddels. Leuke verslagen en foto's ook.
    Vandaag stormt het hier behoorlijk. We zijn naar
    Groningen. Niet zo spannend als paramaribo natuurlijk.
    Nog een fijne tijd daar.
    Groetjes,
    Alie en Jan

  • 16 Februari 2014 - 12:57

    Wim:

    Hai Vincent,
    Ben nu zover dat ik jou verdere berichten ook op mijn laptop kan krijgen.
    Wacht maar af wat er gaat gebeuren. Ik vindt het erg fijn om te horen dat het zo goed loopt.
    Heb ook wat reacties gelezen, en wat je oom Wouter schreef kan ik op alle punten onderschrijven.
    Je hebt nu dan de zekerheid dat je sowieso nog 3 maanden kunt blijven heb ik begrepen.
    Kerel, het allerbeste en tot wederhoren.

    Hartelijke Groeten.
    Wim

  • 16 Februari 2014 - 23:12

    Jose:

    Hoi Vincent,

    Prachtige verhalen!
    Ik zeg je ik snap niets van al die auto onderdelen verhalen maar je krijgt wel veel voor elkaar.
    Je hebt er best wel veel verstand van maaaaar dat wist ik wel.
    En dan die 2 CV Prachtig die heb ik ook gehad........ lang geleden há, dat waren mooie tijden.


    Die kakkerlakken en muggenbeten verhalen ken ik van mijn zus toen zij daar woonde uuuh bah......
    dat is zeker geen pretje.
    Je zult wel een inspirerende weekend achter de rug hebben hopelijk heb je genoten in de bush.

    Misschien moet ik mijn beroep daar ook maar eens uit oefenen lekker relaxt do'nt worry be-happy.
    Genieten dus en ja dat doe jij zeker...

    Lieve Gr José




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 26524

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: