Zaagmansdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Zaagmansdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Zaagmansdag

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

13 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Of ze het begrip zaagman kennen in Suriname geen idee. Maar de week is mooi door de helft.
Morgen en vrijdag nog werken en dan zaterdag naar de binnenlanden toe! geloof dat we er 1 nacht blijven en dan weer terug gaan.(maar weet dit niet zeker, morgen even achterhalen)
Vanmorgen begonnen door naar de vreemdelingendienst te gaan, voordat ik kon vertrekken er naar toe moest ik nog even men ticket uitprinten. Na men ervaring bij de ambassade in Nederland zijn we maar gelijk naar een man toe gestapt om te vragen waar ik me moest melden. Bij de ambassade in Nederland ben ik toen gaan zitten in de wachtruimte, wachten tot je geroepen wordt. Maar na 5 minuten niemand in beweging te zien komen, toch zelf maar rondgevraagd of iedereen al geholpen was. Ben toen zelf maar naar het loket gegaan. Het was zo lekker duidelijk aangegeven :P Hier was net zo duidelijk, dus daarom hebben we het maar even gevraagd. Moest men ticket en paspoort inleveren bij een mevrouw, men verblijfsadres noemen en vervolgens wachten. Na 20 minuten ongeveer kon ik weer weg. Met een stempel in het paspoort dat ik mag blijven voor 3 maanden.
Vandaag kreeg ik te horen wat een project voor me wordt. Er komt binnenkort een heftruck binnen. Bij deze heftruck moet ik inventariseren wat er mis is, afspuiten zodat andere defecten zichtbaar worden, volledig nalopen en als het nodig is zelfs de motor eruit halen.
Ik mag aan deze heftruck van begin tot het eind gaan werken. Dus van ontvangst tot nacontrole.
Daarnaast heb ik nog een projectje waarbij ik ook een tekening moet gaan maken. Ze hebben samen met Pasman een soort vacuüm opvoerpompje gemaakt, deze werkt op de uitlaatgassen van de generator. Deze pomp moet de motor gaan vullen, zodat deze niet te lang onbelast draait. Alleen de huidige pijp die ze hebben gemaakt werkt niet zo goed als wat ze willen. Nu mag ik opzoek gaan naar verbeterpunten zodat deze wel gaat werken.
Ben even met collega's meegeweest naar de oma van Gerard. Hier ligt een hele verzameling aan materialen, oude gereedschappen. Deze zijn door de opa van Gerard opgekocht op veilingen voor de hobby, maar de beste man kon ze nooit meer verkopen. Hier wordt nu door het bedrijf nog wel eens gezocht naar bruikbaar materiaal.

Vanavond met Gerard en zijn vriendin naar de Hermitage Mall geweest. Dit is een groot winkelcentrum in Paramaribo. Met verschillende eettentjes maar ook een bioscoop en heel wat winkels. We hebben hier wat gegeten bij de Subways en vervolgens een rondje gelopen door de mall.
Daarna hebben we nog geruime tijd gekletst voor men appartementje :)




  • 13 Februari 2014 - 06:47

    Wolly:

    Leuke vooruitzichten zo te zien, project heftruck, visum geregeld en een weekend naar de 'bush', wat wil je nog meer?
    Friet van Aviko, een broodje van Subway...hoef je toch niets lekkers te missen :-). Zo ontdekt je Paramaribo.
    klinkt wel gezellig allemaal.
    Je maakt mij weer nieuwsgierig naar de volgende dag

  • 13 Februari 2014 - 07:47

    Frida:

    Geweldig, friet van Aviko! En ook leuk dat je nu je eigen projecten krijgt. Je maakt tot nu toe elke dag weer wat nieuws mee, erg leuk om te lezen.

  • 13 Februari 2014 - 09:07

    Minke:

    Hoi, Vincent

    Nu je je visum hebt, weet je dat je Koningsdag in Nederland kan vieren. Anders had je een feestje op de Nederlandse ambassade kunnen vieren. Je berichten klinken goed, een eigen project en a.s. weekend de bush in met overnachting. Kijk uit naar je verhalen van de komende dagen.
    Werk ze straks.

    Groet, Minke

  • 13 Februari 2014 - 10:46

    Petra:

    Wat mooi zeg aan je eigen project gaan werken. En Aviko en Subway daar reis je nou zo ver voor hahaha, lekker hoor! Fijn dat alles verder geregeld is ;)
    Zou mooi zijn als het door gaat van het weekend de Bush in.
    Werk ze en heel veel plezier xxxx

  • 13 Februari 2014 - 19:38

    Hanneke:

    Leuk om je verslagen te lezen. Je maakt van alles mee en toch is het een beetje net als thuis, alleen warmer volgens mij.

    Succes met de heftruckpuzzel.

    Groetjes,
    Hanneke

  • 13 Februari 2014 - 20:45

    Wouter:

    Hallo vincent

    dat je in parimaribo de frites van Aviko moet tegen komen Nederland is toch het aardappelland waar de beste frieten worden gemaakt. heb je toch een product uit onze regio dat je dan veilig kan eten,
    je krijgt een leuk project alle problemen van een heftruck opzoeken en oplossen.
    daar kun je volgens mij wel complex zaken tegen komen.
    dan in de situatie hoe je daar zet met een ruim assortiment aan onderdelen ( niet dus) zul je creatieve oplossingen moeten zoeken.
    mooi project en een uitdaging om alles te kunnen herstellen.
    ga er voor mooi project.

    groetjes wouter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 26522

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: