Woensdag 16 April - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Woensdag 16 April - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Woensdag 16 April

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

16 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Het honen is klaar! het heeft iets langer geduurd als het uurtje wat ik gedacht had. Arno heeft de oorzaak gevonden van het conische honen. De hoonstenen waren ongelijkmatig afgesleten en daardoor werd mijn cilinder conisch gehoond. Maar goed! Het is klaar! Daarna even alles netjes opgeruimd, cilinder schoongespoten met de hoge drukspuit en daarna netjes in de olie gezet en ingepakt met folie. Zodat hij niet zal gaan roesten. Maar goed al met al was ik om 11 uur klaar en kon ik beginnen aan de verslagen van het honen en het opboren. Deze zijn nu ook klaar :)
Tussendoor is Arno aan het draaien geweest voor het compressor project. Met het losdraaien van de doppen die in de tank zitten is 1 dop komen te overlijden. Dus hier heeft hij een nieuwe voor gedraaid. Toen ik hem dat eerder deze week vroeg om te doen, kreeg ik een beetje gesputter ''Laat dat José maar doen, is mooie oefening voor hem'' Maar goed ik wil het project graag af hebben voor dat ik in het vliegtuig stap de 26e. En dat snapte Arno wel. Hij was maandag begonnen, maar bedacht zich dat die dop ook nog wel te verkrijgen is. Gisteren is hij gaan rondzoeken in Paramaribo, maar tevergeefs. Dus hij is alsnog aan die dop begonnen. Hij heeft José volgens mij ook laten draaien, maar die werkt wel harder door als Arno meekijkt. Arno heeft de moeilijke delen gedaan volgens mij van de dop. Het schroefdraad snijden aan de buitenkant en verder heeft hij het uitbesteed volgens mij. Maar goed hij is wel klaar.
Frank heeft een poosje terug een tablet gekocht van een man, maar nu blijkt dat deze niet op wifi wilt van het bedrijf en bij hem thuis. Kan wel het wifi-punt vinden maar niet verbinden. Heel erg apart. Hij vroeg of ik er naar wil kijken, het lijkt nu wel een beetje alsof ik ook nog een ICT stage hier volbreng. Morgen eens proberen een software-update te doen via de computer. Kijken of me dat gaat lukken.

Hopelijk kan ik morgen beroep doen op Rodney om de delen te schilderen, zodat we daar niet op het eind mee bezig moeten.
Morgen ga ik zelf even overleggen of ik nog 2 leerdoelen kan doen morgen.
En ik heb een ideetje voor de vacuümpomp. Deze ga ik nu nog even uittekenen en dan hoop ik dat Arno deze morgen voor me kan gaan draaien. Als Frank het idee in ieder geval goedkeurt. Als hij er niets in ziet, dan schiet hij het wel af.

Gisteren had ik nog een filmpje geüpload, maar dit duurde weer erg lang voordat hij beschikbaar was. Dit was de 3e of 4e keer al dat het zo lang duurde. Ik heb de klantenservice gisteren nog maar even gemaild. En vandaag kreeg ik in mailtjes dat de video's online staan. Mooi zo!

Nu ga ik nog even snel tekenen. Dan kan ik nog op tijd gaan slapen :)



  • 17 April 2014 - 07:17

    Paul Lans:

    Vincent,

    Vroeger had men uitdrukkingen als: "Slechts hoon is mijn lot" of iets dergelijks maar daar bedoelde ze iets heeeeel anders mee en gelukkig ben jij eindelijk van het honen af. Zo zie je toch maar weer het voordeel van goed gereedschap. Iets waaraan ze bij jouw stagebedrijf een chronisch tekort lijken te hebben.

    Vandaag nog 'even' twee leerdoelen afwerken en nog even gauw ;-) die vauümpomp afmaken, kun je met een gerust hart naar het stuwmeer, de binnenlanden en ..... huis.

    Succes,

    Paulus

  • 17 April 2014 - 08:00

    Hugo:

    Wat dat betreft zijn metaalbewerkers bijzondere mensen: ze hebben niks te frezen en altijd wat te honen!!
    Je bent lekker bezig zo te lezen. Geniet nog even van de komende tijd.

    Hugo

  • 17 April 2014 - 13:35

    Petra :

    Hoi Vinnie,

    Ja dan gaat het Honen niet lukken, fijn dat jullie er achter kwamen waar het mis ging en nu het toch af gekregen. En meteen je verslagen klaar af vinken maar!
    Ik zei toch manusje van alles en daar komt ICT ook nog om de hoek gluren. Zou gaaf zijn als je het voor elkaar krijgt,ik duim er voor. Ze gaan je straks echt missen :)
    Hoop dat je 2 leerdoelen ook doorgang kunnen vinden. En dat je kan genieten van je dag uit naar stuwmeer. En de binnenlanden bezoeken.
    Bijna weekend en dan je laatste week. Dikke knuffel xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 26497

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: