Dinsdag 15 April - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Dinsdag 15 April - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Dinsdag 15 April

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

15 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanmorgen toen ik wakker werd viel het me meteen op dat het droog was buiten :) lekker lekker!
Als je daarna leest dat mensen in Nederland moeten krabben is het nog meer genieten.
Heb een behoorlijk vast ritueel als ik wakker word, zoals vele andere. Maar ik kijk 's morgens eerst op men telefoon of ik nog berichten en emailtjes heb. 9 van de 10 keer heeft er wel iemand op mijn reisverslag gereageerd, vervolgens de whatsappjes beantwoorden. En dan men bedje uit, de ene dag lukt dit beter als de andere dag. Maar goed dat hebben we allemaal wel eens he! Daarna opfrissen, ontbijt en lunch maken, ontbijtgedeelte opeten en dan richting werk.
Vanmorgen had ik reactie gekregen van men leraren die ik vrijdag gemaild heb. Heb ze op het werk gelijk even terug gemaild met de benodigde gegevens die ze nog wilde hebben. Ze wilden nog wat tekeningen hebben.
Vandaag op het werk verder gegaan met het opboren van de cilinder. Ik had de machine net aangezet, werd ik gebeld door men leraar. 2e Paasdag gaan we naar het Brokoponde stuwmeer toe en de dagen daarna wil hij via Gerard nog het binnenland in. Dan moest ik maar mee, zodat ik ook nog wat zag. Nu ben ik er tenslotte toch. Moet proberen deze week en begin volgende week proberen alles af te hebben. In ieder geval de compressor of vacuümpomp. Dan ga ik wel met een voldaan gevoel terug naar Nederland.Daarna de cilinder onder de hoonbank gemonteerd en uitgelijnd. Beetje uitleg van Arno gehad en toen begonnen met honen.
Ik kwam er al vlot achter dat ik beter nog 1 keer had kunnen boren, maar goed met de wetenschap dat het al eens fout is gegaan. Ging ik nu maar voor safe en voor een langere hoonsessie. Of ik dacht achteraf ook weer zo zou doen..... Denk het niet.
Na de middagpauze met Frank om de tafel gezeten over de vooruitgang van school. Voor school moet ik onder andere men organisatieverslag, weekrapportages en wat beoordelingsformulieren gestempeld en ondertekend meenemen. Heb hem dit allemaal gegeven en hij gaat dat nog even doorspitten en ondertekenen + stempelen.
Vervolgens ben ik weer de werkplaats ingegaan verder met het honen. Bovenin de cilinder is de maatvoering nu goed. Maar om een onverklaarbare reden is de cilinder conisch gehoond. Dus nu alleen nog het onderste gedeelte honen van de cilinder. Morgen nog een uurtje werk denk ik. Dan ''valt'' de zuiger van boven naar beneden zonder geremd te worden.

Op 2 april ben ik naar die Constatin Foundation geweest voor een rugmassage en hot stone behandeling. Vandaag mocht ik terugkomen voor de 2e sessie. Helaas had ik niet de zelfde vrouw als de vorige keer. Heb nu namelijk niet het idee dat ze losser heeft weten te krijgen. Maar wie weet word ik morgen wel wakker en zit het toch wel losser als voor de tijd.

Foto's van de omgeving komen na het weekend en maandag weer Paul ;) denk niet dat ik voor de tijd ver van huis kom. Wil me richten op het afronden van alle benodigde verslagen. Mocht ik komene week nog wat dagen met men docent en Gerard het binnenland in gaan heb ik daar geen omkijken meer naar!
Nu nog maar wat doen aan men technisch verslag en dan weer lekker slapen!

  • 16 April 2014 - 05:10

    Petra:

    Hallo Vincent,

    En ja hoor we zitten alweer op de helft van de week. En inderdaad nog even door werken voor school. Zodat je alles af krijgt voor. En gaaf naaar Brokoponde stuwmeer op 2e paasdag. En dan de binnenlanden in met je leraar en de rest, word een mooie afsluiting van je stage periode. Nu de compressor en vacuümpomp af maken ik duim voor je, maar komt vast goed. Geniet nog van het mooie weer en je laatste ander halve week.Wij krijgen van het weekend 20 graden dat is ook weer lekker genieten.
    Een mooie dag vandaag xxx

  • 16 April 2014 - 07:40

    Paul Lans:

    Vincent,

    Ook ik heb vanochtend ook, startend vanuit een verwarmde garage, vergenoegend gekeken naar al die bevroren ruiten. Radio en kachel aan, nog even met een druk op de knop (vanuit de auto) de garagedeur dichtdoend ging ik op weg.

    Over op weg zijn gesproken, bij jou gaat dat ook goed. De projecten naderen hun eindpunt, net als je stage, incl. alle 'literatuur', en het vertrek naar Nederland komt ook steeds dichterbij. Daarbij ook nog een aantal vrije dagen en wat tripjes in het vooruitzicht, gaat het helemaal goed.

    Succes met het laatste stukje honen van de cilinder en ik hoop dat je vacuumpomp nu wél goed werkt. Tot morgen!

    Paulus

  • 16 April 2014 - 07:46

    Minke:

    Hoi Vincent,

    Succes met de laatste loodjes. En wat een leuk vooruitzicht om naar het stuwmeer en de binnenlanden te gaan. Een mooie afsluiting van de Surinaamse periode!
    Geniet van het vooruitzicht, een fijn dag vandaag en tot het volgende veslag.

    Lieve groet, Minke

  • 16 April 2014 - 21:29

    Nardi:

    Hoi Vincent,

    Het is al weer even geleden, dat ik een reactie heb gegeven.
    Ligt niet aan mijn luiheid, maar ik heb mijn pc weer op tilt,
    nu is Wim naar zijn schiet club en kan ik nu zijn pc naar de knoppen helpen.
    Ik weet natuurlijk van niets.
    Nog 10 dagen en dan kun je van het mooie weer hier genieten.
    op de fiets heb ik gelukkig niet zo'n last van ijs krabben, maar Wim was wel zijn bed vroeg uit om de sproeier aan te zetten, boven de fruit bomen. of het heeft geholpen , moeten we maar afwachten.
    In ieder geval geprobeerd. Ze staan zo mooi in bloei.
    Wij wensen je ook een fijn paas weekend, geniet er nog maar even van. toy, toy, toy. Wim en Nardi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 26501

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: