Maandag 14 April - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Maandag 14 April - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Maandag 14 April

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

14 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Het lijkt wel als het regenseizoen begonnen is. Het heeft de hele nacht geregend. Er liggen weer flinke plassen. Voor men gevoel is het maar 2 of 3 weken echt droog geweest met weinig grote regenbuien. Ik liep vanmorgen de badkamer op en toen zag ik plasjes water, hoe goed kun je de maandag beginnen?
Op het werk kwam dit wel weer naar voren hoe gaat de maandag kan starten. ik had men opstelling weer opgebouwd onder de kottermachine, laten controleren door Arno en kon beginnen met kotteren of opboren.
Bij deze cilinder is hij er 3 keer door gegaan, bij de 2e keer had ik al gemeten dat hij nog niet op de juiste maat was, na de 3e keer was hij een 0.5 millimeter te groot, dit lijkt niet veel. Maar bij een cilinder is dat ruim te groot.
Frank liep net in de buurt, dus die heb ik maar even verteld dat het niet goed gegaan is. Frank begon te lachen en vroeg of ik een andere cilinder wilde. Misschien wel zo handig om de opdracht af te maken.
Het heeft wel 1 voordeel. Word er zo wel handig in met opbouwen en uitklokken.
Bij deze doe ik de beitel wel op mijn manier verstellen in plaats van de manier van Arno. Dat werkt voor hem vanwege zijn werkervaring, maar dat werkt niet voor mij.
Morgen hoef ik als het goed is nog 1 keer te boren en dan honen! Hopelijk is het dan klaar.
Vanavond nog wat doen aan men verslag en dan lekker slapen!

  • 15 April 2014 - 07:19

    Paul Lans:

    Vincent, Vincent

    Lijkt het zo goed te gaan met je leerdoelen, sta je daar een cilinder te verkl@#$%. Kijk, dat kan natuurlijk niet! Nu niet verslappen zeg, die laatste weken daar in het (zonnige???) Parimaribo.

    Tjonge, dat ziet er ook lekker uit! Het lijkt wel een lekkende cilinder ;-) Zoveel nattigheid. Van regen hebben we hier niet zo heel veel last, al ging het gisteravond (=maandagavond) wel even flink tekeer. Maar het is wel een partijtje koud. Toen ik vanochtend uit m'n verwarmde garage reed en de deur daarvan automatisch dicht deed, zag ik verderop al diverse buren driftig hun autoruiten te krabben. Gna, gna!

    Gisteravond ook nog even contact gehad met Popco. Hij en Anne zitten nu in Berlijn. Ze hadden de acht uren in de bus overleefd en de eerste indrukken waren (redelijk) positief. De Hostel waar ze verblijven ligt midden tussen pizzaria's, Popco had al gezien dat tussen de E2,50 en E 5,00 prima een pizza te scoren viel!

    Vanavond sluit Prisca, met haar groepje het Stijlproject Kunst af met een optreden (zang, dans én muziek - Pris heeft op de gitaar van Popco zich een paar akkoorden eigen gemaakt). Binnenkort dus op YouTube te zien - grapje Prisca ;-). Genoeg te doen dus.

    Jij succes met het kotteren, honen, boren (en verkloten) van het motorblok. Ennuh als het kan wat foto's van de omgeving zou ook wel leuk zijn.

    Groetjes,

    Paulus

  • 15 April 2014 - 18:05

    Minke:

    Hoi Vincent,

    Nu ik hoop voor je dat het honen en boren goed zal gaan. Je hebt perslot van rekening nog maar 2 dagen deze week. Je hebt je zaagmansdag straks.
    Hier is het lekker droog, houd jij de regen maar, want de temperatuur is bij jou beter.
    Succes met je laatste afwikkelingen voor je stage daar.

    Lieve groet,Minke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 26488

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: