Vrijdag 11 April - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Vrijdag 11 April - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Vrijdag 11 April

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

11 April 2014 | Suriname, Paramaribo

He helaas geen staatsloterij gewonnen! Oh wacht eens, daar heb je een lot voor nodig. En die had ik nou weer niet gekocht. Dus vanmorgen toch maar naar men stage toe.
Gosé had de kegels klaar en kon nu dus mooi gaan testen met de nieuwe. Eerst de oude kegels er even uit moeten peuteren maar dit ging nog best wel makkelijk. Daarna de nieuwe er weer in. Maar helaas, hij had ze te groot gemaakt. Het scheelde maar een paar honderdste millimeter. Maar kreeg ze niet makkelijk in de pijp. Het was ook maar hopen dat het goed zou werken! Ik weet namelijk niet of ik ze er ooit nog uit krijg zonder de pijp kapot te maken.
En toen het testen. De geluidsoverlast was een stuk minder als met de vorige kegels. Dit kan goed of slecht nieuws zijn. Helaas het was slecht nieuws. Er werd geen vacuüm meer gecreëerd met de nieuwe kegels. Sterker nog, de generator kreeg zoveel tegendruk in het uitlaatsysteem dat hij er mee kapte. Na het demonteren van de pijp, even gecheckt of de generator weer wilde starten. Dit deed ie prima! Het leek wel even een oude diesel met de roetwolk die eruit kwam met opstarten, maar daarna bleef het ''schoon''.
Heb de spullen opzij gelegd en ben met Frank gaan praten over hoe of wat. Hij gaat nog eens googlen en ik heb een leraar van school gemaild. Hopelijk kan hij mij vertellen wat te doen.
Frank en Harriët waren aan het praten over verlofdagen en der komen er nog wat aan deze 2 weken. Aankomende en de week erop werk ik maar 4 dagen. Die laatste week misschien nog wel 1 of 2 dagen minder. We hebben vrijdag vrij vanwege Pasen, zaterdag wordt er misschien collectief niet gewerkt op het bedrijf, maandag vrij vanwege 2e Paasdag. En later de week nog een dag vrij omdat ik van Frank relaxed richting de dag van vertrek moet leven. Ik gaf nog tegengas over de projecten maar dat komt wel goed zei hij.
Daarna had ik Arno gestrikt voor het honen, ik had de spullen al opgebouwd. Maar Arno vroeg naar een zuiger, zodat we de maat kunnen bepalen die we moeten honen. Daarna bleek dat de cilinder die ik had gekregen al op de juiste maat was. We zijn even met Frank gaan overleggen en nu is het de bedoeling dat ik 1 cilinder naar de eerste overmaat ga opboren en daarna honen. Zodat deze cilinder daarna ook klaar voor gebruik is. De zuiger die we gaan gebruiken als ''paszuiger'', blijft er daarna ook bij. Zo is het een complete cilinder met zuiger waar geen werk meer aan is na de tijd.
Na het opnieuw opbouwen, heeft Arno me verteld hoe ik hem kan uitlijnen zodat het gat in het midden geboord wordt. Na het uitlijnen zijn we begonnen met boren, alleen trilde de opstelling zodanig dat we zijn gestopt. We gaan morgen de opstelling nog vaster zetten dat deze niet meer kan trillen. Hoe we dat gaan doen bekijken we morgen, aangezien het al 16.55 uur was.
Op deze manier pak ik mooi 2 leerdoelen, ik had namelijk ook nog een leerdoel om een cilinder op te boren met deze machine. En nu kan ik dus de cilinder gaan boren en gelijk nabewerken met honen en dan is het klaar! En kan ik mooi 2 leerdoelen afvinken!

Vanavond lekker rustig aan gedaan. Wat gedaan aan men technische verslag voor school en zometeen kan ik een gratis livestream volgen van een MLB wedstrijd of te wel een Amerikaanse hoofdklasse honkbalwedstrijd!

  • 13 April 2014 - 10:46

    Wolly:

    Hallo daar,

    Nu de P's in Amersfoort zitten .... 'mogen' wij als eerste reageren. En na een week zal ik toch ook maar weer eens doen ;-).
    Fijn dat je leerdoelen vorderen,en dat zo zie je maar dat je collega's vertrouwen en dat je een gezellige collega erbij hebt gekregen.
    Zoek een betrouwbare auto voor de excursie naar het stuwmeer. Of neem voldoende gereedschap mee.

    Geniet van je vrije zondag en hier schijnt ook de zon volop. Wij zitten nog te bedenken wat te doen op zo'n mooie dag.
    Over twee weken ben je op dit tijdstip alweer bijna thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 26506

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: