Donderdag 3 April - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Donderdag 3 April - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Donderdag 3 April

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

03 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Wat een nacht... De lieftallige Belg van gister heeft de spuit er iets te lomp ingedrukt. Ik heb voor men vertrek behoorlijk wat vaccinaties gehad en van geen 1 van die heb ik zoveel last gehad als van deze.
Ik kan niet op men rechterschouder liggen en aangezien wij mensen draaien in onze slaap... Dus iedere keer dat ik op rechts lag, was ik weer wakker.
Vandaag op stage heb ik een kantoordag gehouden. Ben bezig geweest met de tekeningen voor Gijs. Heb eindelijk!!! na 4 weken een antwoord waar ik wat mee kan. Ik had hem begin maart een 3D model gegeven van zijn idee voor in het runderslachthuis, zodat hij deze kon laten zien. Als deze dan goedgekeurd zou worden, zou ik de werktekeningen maken. Maar ik hoorde maar niets, en begin deze week hadden we het erover. Hij vond het prima als ik de werktekeningen zou maken en dan opsturen naar hem. En als hij dan weer terug is uit Nederland(hij vertrekt as woensdag) gaat hij er mee naar dat slachthuis.
Kon daarna nog mooi wat doen aan 2 leerdoelen die ik ondertussen klaar heb. Even een verslagje bij geschreven hoe ik tot het eindresultaat ben gekomen. En nog wat gedaan aan men technisch verslag. Deze hoeft pas in juni geloof ik ingeleverd te worden. Maar ik maak hem mooi hier, dan hoef ik in Nederland niet meer bezig te zijn daarmee. Dan is het alleen maar zorgen dat ik men stage daar goed afrond en 22 mei men assessment goed volbreng.
Men rug protesteert al een poosje sinds ik hier ben, die vind de werkomstandigheden en de matras hier niet zo grappig volgens mij. Laat hier tegenover nou een of ander homeopathisch gezondheidscentrum zitten genaamd Constantin Foundation. Zij geven gratis massages en nog een lijstje aan homeopathische zorg. Daar ben ik afgelopen week even naar binnengelopen of dat ook voor Nederlanders is en wat anders het prijskaartje is. Maar het is voor iedereen gratis :) Dus had een afspraak gemaakt voor vanavond.
Heb me daar vanavond even los laten masseren en zo'n hot stone behandeling gehad. Maar die stenen zijn echt heet. Wist niet wat ik moest verwachten maar het was wel lekker! Mag 15 April nog een keertje terugkomen voor het zelfde riedeltje.
Vanavond ga ik nog even een film kijken en dan lekker slapen :)

  • 04 April 2014 - 07:10

    Paul Lans:

    Vincent

    Ondanks de schouder (en de rug) n positief verhaal. Weer resultaten behaald! Zo wordt inderdaad de stage hier in Nederland n makkie. Wat n 'geluk' dat dat matras wat minder is, anders had je je nooit laten masseren. Je hebt het daar wel erg vervelend. Fijn dat die tekening nu eindelijk bekeken is, zal wel het Surinaamse tempo zijn, kun je daar weer mee aan de slag. Hoe is het overigens met je pink (en de staalborstel)?

    Succes vandaag, hier is (voor mij) het weekend al begonnen.

    Groetjes Paul

  • 04 April 2014 - 17:11

    Minke:

    Hoi Vincent,

    Jij wil wel veel locaties van binnen bekijken en hoe de klantvriendelijkheid is.
    Je komt er toch om stagedoelen te behalen. Maar jij pakt fesstje, vluchtjes, bezoek rimboe, slachthuis en ziekenhuis mee.
    In ieder geval kan jij zeggen dat je veel gezien en beleefd hebt.
    Kun je een goede gids zijn voor je docent die binnekort komt.
    Van die hot stones moet je me maar eens vertellen hoe dat gaat als je terug bent.
    Ik hoopdat je de komende nachten beter kan slapen. Een goed weekend toegewenst.
    Lieve groet,
    Minke

  • 04 April 2014 - 22:49

    Wolly :

    Hallo Vincent,

    en heerlijke hot-stone massage....en zijn nu alle spieren weer soepel :-)
    hopenlijk slaap je nu beter. Tip van ons, een extra luchtbed misschien.
    geniet van je weekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 26508

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: