Vrijdag 28 Maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Vrijdag 28 Maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Vrijdag 28 Maart

Blijf op de hoogte en volg Vincent

30 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanmorgen gelijk met Arno op pad gegaan opzoek naar materiaal, een machineklem en nog wat gereedschap voor hem.
Ik heb geen idee waar we allemaal heen zijn geweest voor het materiaal. Een schroothoop, vrachtenwagenreparateurs, andere draaierijen. We zoeken een as met een diameter van 40 mm. Deze moet in de worstmachine de deksel omhoog duwen, die het vlees in de darm drukt. Het materiaal wat die as moet zijn is nogal lastig af te draaien, daarvoor hebben ze niet het juiste gereedschap. Als we een cilinder of iets dergelijks hadden kunnen vinden met een zuigerstang van een halve meter lang en een diameter van 40 mm was het opgelost. Maar helaas niets kunnen vinden.
Bij 1 van de bedrijven waar we zijn wezen kijken zagen we een kleine bankschroef, geloof dat wij thuis dezelfde hebben. Maar daarvoor werd bijna 1000 SRD gevraagd, dat is ongeveer €222. Maar dat was wel 1 van Duitse kwaliteit. Maar die bankschroef is niet handig om te gebruiken als machineklem dus we zijn verder gaan zoeken.
Bij het laatste bedrijf zijn we gelukkig wel een mooie klem tegen gekomen. Een stuk goedkoper, maar deze is dan ook in China gemaakt.
Rond 1 uur waren we pas weer terug bij het werk.
's middags het hulpstuk afgemaakt voor de hogedrukspuit. Waarmee we de tank van de compressor inwendig kunnen schoonmaken.
Dit ging een stuk makkelijker met die nieuwe machineklem onder de kolomboormachine, als afgelopen maandag in de bankschroef met een accuboormachine.
Ik had aan Frank even gevraagd of hij nog naar de bruiloft van Mario gaat en of ik dan mee kan rijden. Hij moest nog naar de dierenarts toe met de hond, hij wist niet zeker of hij op tijd zou zijn. Dus hij stelde voor dat ik Gerard ging vragen of hij ging zodat ik een alternatief heb.
Toen ik bij men appartement aan kwam gelopen, liep Gerard net buiten. Gelijk aangesproken, maar hij wist nog niet hoelaat hij ging. Dat lag even aan zijn programma.
Zo rond half 9 hoor ik hem zijn auto starten, dus ben er even gelopen om te vragen of hij die kant op gaat. Wat blijkt nou, hij dacht dat zaterdag de bruiloft is. Maar hij ging bellen en liet het me daarna weten. 5 minuten later kwam hij vertellen dat we gingen.
Hij ging zich omkleden, daarna moesten we Sabrina ophalen en toen door naar de bruiloft.
Het feest werd gegeven bij de schoonouders van Mario thuis, toen wij aankwamen waren ze nog bezig met een ceremonie. Zo leek het in ieder geval, maar ik heb geen idee hoe dat gaat met Javaanse bruiloften.
Mario had een grijze pantalon aan met een bloemenprint blouse erboven en zijn bruid had een jurk aan met bloemenprint. Zijn vrouw staat wel echt op springen met der ruim 8 maanden zwangerschap.
Ze waren wel een beetje bang volgens mij dat we te kort zouden komen. Ze zijn tot 3 keer toe komen vragen of we genoeg gegeten hadden en genoeg te drinken hebben. 3 collega's waren er ook nog met aanhang, dat was erg gezellig!

  • 30 Maart 2014 - 16:18

    Paul:

    Vinnie,

    Het blijft n feest daar bij jou om onderdelen of gereedschap te vinden. Zo te horen wordt er flink wat tijd aan besteed. Dat is toch eigenlijk zonde. Gaaf om ook daar n bruiloft mee te maken. Is weer iets heel anders.

    De maand maart zit er al bijna op. Nog eventjes en dan kom je weer naar huis. Het gaat wel erg hard nu.

    Succes daar,

    Paulus

  • 30 Maart 2014 - 18:08

    Minke:

    Hoi Vincent,

    Het blijft zoeken, zoals ik lees, maar je komt zo nogeens ergens. Op deze manier kom je op veel plekken en dan ook nog een Javaanse bruiloft. Ben benieuwd naar de foto' s. Mijn broer is ook met een Javaanse getrouwd en zij droeg toen traditionele Javaanse bruidskleding.
    Zij was behangen met bloemen, maar een bloemenjurk heb ik niet zo voor de bril.
    Vandaag is de klok verzet, dus schelen we 5 uur met je. We zullen er rekening meehouden.
    Nog een goed weekend verder,
    Lieve groet, Minke

  • 30 Maart 2014 - 18:18

    Vincent Terink:

    Nou Minke, ik heb eigenlijk geen foto's gemaakt op de bruiloft. we waren er erg laat. 22:15 en we moesten opdat moment gaan klappen voor het bruidspaar :P.

    Inderdaad Paul, nog 4 weken dan ben ik weer terug in een stuk koeler Nederland ;)

  • 30 Maart 2014 - 20:22

    Nardi,:

    Hoi Vincent,

    Het is zondag avond en we zijn nog lui, ja dat uurtje korter slapen hakt er goed in.
    Zo goed dat Wim vroeg of er met koffie zetten ook water gebruikt wordt.
    Dat wordt dus een droog kopje koffie Lekker hoor!!!!!!!
    Maar het was verder een prachtige dag, we hebben een heerlijk eind gewandeld,
    Ik op een paar nieuwe loopschoenen, die ik samen met je moeder en oma heb gekocht.
    Dat was af gelopen vrijdag, ze kwamen onverwachts op de koffie, erg gezellig.
    Tot het volgende praatje gr, van ons Nardi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 26511

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: