Donderdag de 27e - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Donderdag de 27e - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Donderdag de 27e

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

27 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Gistermiddag hadden we bericht gehad vanuit de Verenigde Staten.
Vanmorgen de grote componenten op elkaar gestapeld zodat het 1 geheel lijkt en foto's gemaakt. Foto's op de computer gezet en een e-mail terug gestuurd naar de beste man in de VS.
Van de worstmaker moest ik alleen de onderkant verfvrij maken en opnieuw verven. Ik weet niet hoe de verflagen reageren op elkaar, vandaar eerst schoonmaken.
De rest van de dag weer in creatieve sferen bezig geweest met het schilderwerk. Het is een stuk prettiger werken, als er niet een collega geobsedeerd naar je zit te staren omdat je linkshandig bent. Dan kun je gewoon lekker door werken. Van de worstmaker hoeft alleen de elektromotor nog getest te worden, dit gaat Gijs doen als het goed is. En er moeten nog 2 keerringen geslepen worden en 1 as gedraaid worden. Dan kan ik weer gaan opbouwen.
Voor de middagpauze had ik reactie gehad vanuit de States, de compressor is zodanig verouderd dat hier noch informatie noch onderdelen voor te krijgen zijn. Had natuurlijk even gevraagd of zij misschien nog een zuiger kunnen leveren.
Nadat ik klaar was met het schilderwerk, heb ik nog even een mailtje teruggestuurd of er misschien nog wat verkrijgbaar is op de aftermarket. Maar heb daar bericht op terug gehad ondertussen dat hij me dat niet kan vertellen, omdat hij het niet weet.
Gerard was 's middags op het bedrijf en die heeft Arno uitgedaagd om een nieuwe zuiger te draaien. Het is een zuiger van aluminium en het is alleen maar compressie opbouwen, geen verbranding. Arno gaat het proberen en wie weet wordt het project toch nog gered op deze manier.
Op weg naar huis zag ik dat ze het gebouw al bijna helemaal weg hebben wat tegenover men appartementje stond. Ze werken wel hard door moet ik zeggen. En ook tot laat, tot een uur of 8 heb ik ze nog wel gehoord.

Vanavond geen zin gehad om te koken. Maar vorige week heb ik een keer pasta gemaakt en ik heb toen de rest ingevroren in 2 porties! Dus ik heb 1 portie ontdooit in een pan met kokend water en daarna nog even gebakken in de pan :)

Vandaag had ik het met Harriët over de winter en zomertijd of dat ook in Suriname is. Ik had namelijk geen idee. Maar nee dat is iets Europees, dus vanaf zondag hebben we een tijdsverschil van 5 uur.
Nog 2 dagen, morgenavond in ieder geval naar de bruiloft toe :)

  • 28 Maart 2014 - 07:20

    Paul Lans:

    Hey Vinnie,

    Nou mijnheertje "years-of-field-experience" heeft je lekker op weg geholpen. Maar ik lees nu dat hij uit Amerika komt, dat verklaard meteen een hoop. Maar helaas lijkt dit wel de gevreesde showstopper te worden voor het compressor-project. An other project down the drain, zou mijnheertje "years-of-field-experience" zeggen. Maar misschien gaathet toch lukken met de zelf gefabriceerde zuiger.

    Wij gaan vandaag de camper ophalen, het wordt heeeeeel mooi weer dit weekend, we kunnen dus mooi alles gereedmaken voor een wekendje ('n wedstrijd) weg. Jij veel plezier bij de bruiloft. Daarover lezen we het volgende verslag wel.

    Paulus

  • 28 Maart 2014 - 17:36

    Petra:

    Hoi hoi

    Je maakt wat mee zeg elke dag weer een verassing! En voor ons weer elke dag een leuk verslag. Heel fijn weekend en een gezellige bruiloft en misschien dansfeest. We lezen het vanzelf weer.
    De camper staat weer voor de deur even vreemd om te sturen, maar wende weer heel snel!
    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 26512

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: