Donderdag 20 Maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Donderdag 20 Maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Donderdag 20 Maart

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

20 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag de hele dag weer in de werkplaats aan het werk geweest.
Heb bij de cilinder van de stopbus de verf eraf gehaald. Dit heb ik met een staalborstel gedaan die gemonteerd zat op een slijptol. Alleen deze staalborstel leek in de rui te zijn. Zonder dat ik het door had was er zo'n staaldraadje men onderarm ingeschoten. Zie soms wel mensen voorbij komen met piercings op de meeste vreemde plaatsen, kon voor men gevoel zo mee lopen met die mensen :P. Niet mijn ding om met een piercing rond te lopen, dus heb hem er maar uitgehaald. 10 minuten later vloog er 1 men broek voor de helft in, bij men bovenbeen behoorlijk dicht bij men lies. Ben blij dat men broek die geremd heeft. Was daar iets minder blij van geworden denk ik :P
Na het schoonmaken heb ik de aangevreten bak gelast waar ik gisteren over geschreven heb. Deze had beschadigingen op het gedeelte waar die moet afdichten.
Na het lassen maar weer mooi vlak geslepen met de slijpbank. Dan blijft het in ieder geval mooi vlak.
Na het lassen nog eens met Gijs gekeken naar de hydrauliekpomp, misschien dat hij nog een handigheidje wist om hem uit elkaar te krijgen. Maar helaas. Ik heb nog op internet gezocht naar de pomp met behulp van de nummers die erop staan, maar tevergeefs.
De pomp heeft ondertussen 2 dagen in de diesel gelegen maar zit nog steeds vast. Vandaag heb ik hem in de cola gelegd, kijken of hij morgen wel los is en anders na het weekend.
De piloot met wie ik afgesproken heb zaterdag, belde me vandaag op. Of het verplaatst kan worden naar zondag om 12 uur. Geen probleem natuurlijk, is misschien alleen maar gunstiger. Aangezien Gerard en Sabrina misschien mee gaan. En het is voor Gerard handiger op zondag als op zaterdag vanwege zijn werk.
Ik mag de zaterdag wel gewoon vrij houden van Frank. Dat komt me wel goed uit :)
Frank heeft men verslag gekeken en had weinig aan te merken, hoef maar 1 ding aan te passen. Morgen even nakijken voor een cijfer.

Na het werk heb ik in overleg de caddylek meegenomen zodat ik wat boodschappen kan doen. Heb ik men rondje gelopen door een grote Chinese supermarkt, sta ik bij de kassa. Kan ik niet pinnen..... Lekker frustrerend... Dus opzoek naar een pinautomaat, ze wezen me een kant op, daar moest na 100 meter 1 pinautomaat zitten aan de linkerkant. Ben volgens mij wel 500 meter doorgereden, zonder een pinautomaat gezien te hebben. Terwijl je hier niet echt kunt missen. Ze worden goed aangegeven, als ze er ook echt zijn. Heb uiteindelijk bij een wisselkantoor kunnen pinnen :)
Vanavond lekker kipfilet gegeten met rijst en pinda-sambalsaus(zo noemen ze hier pindasaus). Ik was laat terug en had weinig zin om de boontjes nog te gaan koken. Morgen weer een complete maaltijd!
Vanavond nog even men verslagje aangepast en nu lekker slapen!

  • 21 Maart 2014 - 07:51

    Paul:

    Hey Vinnie

    Je maakt nog eens wat mee: aangevallen door n dolgedraaide staalborstel. Een soort sluipschuttersaanval, al viel de nauwkeurigheid (gelukkig) tegen. Je bent kindloos daar in Suriname voordat je het weet.
    Lekker dat het werk goed vordert en dat ook je rapport meteen goed is, op één dingetje na dan.

    Keep up the good work (zoals de Fransen zeggen)

    Paul

  • 21 Maart 2014 - 10:32

    Petra:

    Fijn zo'n staalborstel zeg,wat je zegt goedkope piercing maar of dat zo mooi is,op die manier vraag ik me af, en heb je de plek waar je hem wil hebben niet voor het zeggen. Gelukkig ook weer overleefd.
    Heerlijk een extra dag vrij geniet ervan. En zondag weer een ervaring rijker geweldig hoor. Kijk uit naar de foto's. Super van je verslag 1 dingetje aanpassen is prima. Word vast een mooi cijfer.
    Zo jou weekend kan lekker beginnen. Hoop dat je mooi weer hebt, wij hebben vanochtend veel regen ,maar dat mocht ook wel even de plantjes en bomen zijn weer blij.
    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 26503

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: