Zaagmansdag 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Zaagmansdag 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Zaagmansdag 6

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

19 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Mijn streven om gisteravond men verslag af te maken is helaas mislukt. De vermoeidheid heeft gisteravond gewonnen.
Dus vanmorgen eerst op stage dat verslag afgemaakt en naar Frank toegestuurd. Dan kan hij hem nakijken voor de eerste keer. Hopelijk krijg ik hem morgen terug, even aanpassen en dan nakijken voor een cijfer en inleveren op school. Via internet wel te verstaan.
Net voor 12 uur ben ik weer verder gegaan met de stopbus. Wat onderdelen die al bijna een week in de diesel liggen te weken, uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Daarna bekeken of het nog goed is en weer elkaar gezet.
Heb nu bijna alle onderdelen wel uit elkaar gehad die uit elkaar moeten. Heb nog 1 hydrauliekpompje die uit elkaar moet. Aangezien die ontzettend vast zit. Het zijn niet veel dingen die ik gedaan heb vandaag, maar het is wel lekker tijdrovend. Om het schoon te maken. beschadigen enzovoort constateren, vastleggen. En dan bekijken hoe je het gaat oplossen. De bak waar de hydrauliekpomp op zit, is zelfs ingevreten door waarschijnlijk de hydrauliekolie. Dat ik het nog nooit gezien heb, is niet zo vreemd. Ik kom pas net kijken in het werkveld, maar Frank had het ook nog nooit gezien. Volgens mij is hij ondertussen 60, ik weet alleen zeker dat hij hoofdwerktuigbouwkundige is geweest bij de Marine en de Kustwacht.
Morgen maar eens de laatste afdichtingen, verf en materiaal halen voor de stopbus. Dan kan hij weer in elkaar gezet worden.
Dan kan ik gaan testen op ik het goed gemaakt heb. :)

Vanavond geskypt met huize Lans, was erg leuk om ze weer te zien en te spreken. Al leek het aan hun kant soms op een Duitse film, zo'n slechte nagesynchroniseerde film. Dan was ik op het beeld al uitgesproken en daarna kwam het geluid. Zal de Surinaamse vertraging wel zijn geweest :P.

Had bedacht om vanavond weer naar die BBQ tent te gaan, maar toen ik daar aankwam bleek hij dicht te zijn. Dus ben maar even doorgelopen naar de pizzaria. Deze zit 25 meter verder, erg handig! Had men pizza besteld, verteld die jongen dat de oven afgekoeld is, doordat het gas op was.(de gasvoorziening hier, gaat via gasflessen.) Het duurde wel zeker 45 minuten voordat men pizza klaar zou zijn. Gelukkig doen ze ook aan bezorgen, dus dat hebben we afgesproken. Ik ben in de tussentijd terug gelopen tot dat Gerard voorbij gereden kwam en me herkende. Toen kon ik de laatste 500 meter met hem terugrijden.

De pizza's hier lijken net zo groot als in Nederland, alleen zijn ze hier wat rijker belegt lijkt het wel. Ze vullen in ieder geval een stuk beter. Ik krijg in Nederland de pizza altijd op. Maar heb vandaag de pizza, op 2 punten na niet opgekregen.

Vanavond lekker op tijd slapen. Beetje slaap inhalen.

  • 20 Maart 2014 - 06:41

    Paul Lans:

    Vincent,

    Ik heb, helaas, je skype-sessie gisteren eigenlijk niet meegemaakt. Terwijl Popco contact zocht ben ik op de stoel in slaap gevallen. Wat een drukke dag en daarna lekker squashen allemaal kunnen uitrichten. Ook bij het afsluiten was ik net te laat, op het moment dat ik in de buurt van het scherm kwam werd net de sessie afgesloten, jammer.

    Duimen dat je verslag goed door de (eerste) lezing komt, dat je straks niet al te veel moet aanpassen. Syb, die er gisteren WEER even was, vertelde dat hij zijn rapport al terug had gehad en dat de aanpassingen, gelukkig, meevielen.

    Succes met je stopbus, rattenkeutels, vacuumpomp en compressor en uiteraard veel plezier.

    Groetjes,
    Paul

    P.S. het lijkt niet alleen dat de Surinaamse pizza rijker belegd is, het is ook zo! Ziet er goed uit zeg!!

  • 20 Maart 2014 - 06:50

    Petra:

    Hoi hoi

    Mooi dat je stage verslag verstuurd is, hopen dat het goed is en inderdaad anders aanpassen!! En dan maar weer verder werken aan je stopbus, dat daar veel tijd in gaat zitten lijkt mij niet zo erg ben je in ieder geval lekker druk bezig! Hopen dat je test gaat lukken dat zou wel heel gaaf zijn en geeft je een heel goed gevoel. Was fijn om jou ook weer te zien en te horen, erg grappig die vertraging. Maar ach dat mag de pret niet drukken, we kunnen je in ieder geval horen en zien.En die vertraging, volgens mij is er heel veel vertraging in Paramaribo, qua stroom ,onderdelen, gas (pizza), Skype , enz. Je moet geen haast hebben kalmte kan de mens redden. Hahaha
    Nou Vincent weer bijna een week om!!
    Kijk weer uit na je volgende verslag!
    Liefs xxx

  • 20 Maart 2014 - 07:19

    Minke:

    Hoi Vincent,

    Ja zo' n organisatieverslag is een leuk onderdeel van je opleiding. Merk ik hier ook.
    Hopelijk zijn de aanpassingen te overzien en kun je het verslag opsturen. Weer een hobbel genomen.
    Succes met je heftruck en en fijne dag vandaag.

    Groet, Minke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 26492

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: