Weekend 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Weekend 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Weekend 6

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

17 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag begon de dag gewoon zoals de andere zaterdagen. Het was erg relaxt op het werk. Vond ik niet zo erg aangezien ik om half 1 pas in bed lag. We hebben bij 1 vrachtwagentje de service beurt afgemaakt. En daarna hebben we een oude DAF 2700 doorgesmeerd. Dit is een lekker tijdrovend klusje met een handvetpomp. Sommige smeerpunten waren erg groot en al enige tijd niet meer gesmeerd. Hier gingen dan ook 1 of 2 volle ladingen in. 1 volle pomp is ongeveer 1 vol patroon van kit, dit kennen de meeste lezers denk ik wel. Ik ben na 3 keer vullen maar gestopt met tellen. Doordat de truck al zolang niet meer gesmeerd is, waren een paar punten verstopt en kregen we niet op tijd gangbaar. Daarvoor komt de truck komende week weer terug.
Na het werk heb ik thuis even de was gedaan, had weer een leuke verzameling klaar liggen.
Daarna heb ik met de piloot gebeld van wie ik het nummer heb gekregen. Aankomende zaterdag heb ik afgesproken om te gaan vliegen. Vrijdag belt hij me of het doorgaat in verband met het weer. We hebben de zondag als back-up. Ben benieuwd!
verder heb ik 's middags beetje rondom huis gehangen. Begin van de avond ben ik even naar Gerard gelopen, om te vragen hoelaat we zondag vertrekken naar de crossbaan.
Gerard vroeg gelijk of ik zin had om even mee te gaan naar de Mall, hij en Sabrina moesten kleding kopen. Ik had niet echt zin om verder nog een kroeg in te gaan dus ben met ze mee gegaan.
Toen we in de auto stapte werd er al gelijk een avondprogramma uitgestippeld door Sabrina en Gerard: eerst naar de Hermitage mall, als ze daar niet slagen naar een andere mall, dan een film kopen die we vanavond kunnen kijken, naar Sabrina's huis want ze moet nog wat spullen ophalen, naar de chinees voor magnetron popcorn. Op weg naar huis werd de pizzeria gebeld om 2 pizza's te bestellen voor ons als avondeten.
Vervolgens werd aan mij gevraagd of ik dat goed vond. Sabrina ging er eigenlijk al vanuit dat ik de avond met hen zou doorbrengen. :P
Zo gezegd, zo gedaan! Bij de Hermitage Mall heb ik zelf nog een korte broek gekocht. En bij de DVD shop de film 42 gekocht. Je koopt hier in de winkels gewoon een gedownload kopietje met een slecht uitgeprinte cover. De film is een honkbalfilm, deze gaat over de eerste afro-amerikaanse honkballer Jackie Robinson in de blanke competitie en Major League. Sinds 2007 is het op 15 april '' Jackie Robinson Day'', dan dragen alle spelers rugnummer 42. De pizza's hier smaken erg goed en vullen ook goed! Hier ga ik zeker zelf nog eens pizza bestellen! Ik heb ze gevraagd of ze misschien zin hebben om mee te gaan as zaterdag met het vliegtuig. Aangezien de prijs voor 3 personen geld. Ik heb met de andere 2 Nederlandse stagiaires geen contact meer gehad. Die ga ik nu dus niet opbellen om te vragen of ze mee willen. Gerard gaat even kijken of hij kan, vanwege zijn werk.
We hebben 's avonds 1 van de films gekeken die Gerard gekocht heeft. Daarna heb ik nog even verslagje getypt over vrijdag en ben lekker gaan slapen.

Zondagmorgen was ik alweer vroeg wakker, maar ben nog wel lekker blijven liggen. We zouden rond 10 uur vertrekken richting de motorcross. Om 9 uur heb ik het bed ingeruild voor de veranda. Ton was ook al wakker, vanmorgen nog even gekletst. Ton vliegt vandaag weer terug richting Nederland. De kans is groot dat hij in April nog terug komt en dan blijft hij ook langer.
Om 10.45 zijn we uiteindelijk gaan rijden en een uurtje later waren we bij de crossbaan.
Hier in Suriname hebben ze de 85/100 CC klasse, 250 cc klasse, ATV klasse(hier in rijd een neef van Gerard), 450 cc 4-takt klasse hier rijden ook 250 2 takts mee (hier rijd ook een neef van Gerard) aan het einde hebben ze nog de veteranen klasse en de open klasse.
De deelnemers groepen zijn niet zo heel groot. De 450 cc is de grootste groep met ongeveer 10. En de ATV's de kleinste met 4 personen. Bij de ATV's heeft Diego, de neef van Gerard vandaag 2 keer gewonnen. De andere neef Joey, had minder geluk bij de 450 cc 1 x 5e en 1 x 3e.
Zo rond 6 uur waren we weer thuis, heb daarna lekker gerelaxt, even wat gegeten en daarna de film 42 gekeken. Na de film begonnen aan dit verslag. Alleen vielen men ogen dicht voor dat ik het af had :P. Werd nu wakker dacht maak het even af en ga dan weer slapen.
Vandaag is het Heilige Phagwa, dit is een Hindoestaans feest. Ze gooien elkaar dan onder met kleurtjes. Maar hier kan ik vanavond meer over vertellen denk ik. Voor de Surinaamse bevolking is het in ieder geval een vrije dag, 1 van de 18 feestdagen volgens mij.


  • 17 Maart 2014 - 12:11

    Paul Lans:

    Vincent,

    Je verslagen geven steeds meer een beeld dat je je beter thuis gaat voelen in Paramaribo. Zo te lezen vermaak je je prima en weet je de 'krenten-uit-de-pap' te halen wat betreft de activiteiten. Klinkt allemaal heel goed.

    Van onze verrichtingen ben ik waarschijnlijk ondertussen ook al helemaal op de hoogte. De wandeling met Wolly, Marcel, Minke, Hugo en Petra (de laatste etappe van het Hanzestedenpad) en de kookkunsten van Anne, Ilse, Popco, Prisca, Reint en Sybren. Het was in ieder geval een gezellige dag met een smakelijk einde.

    "Sterkte" vandaag met je vrije dag. Ben benieuwd of jij er straks ook gekleurd op zal staan.

    Groetjes,

    Paul

  • 17 Maart 2014 - 16:32

    Frida:

    Leuk dat je gaat vliegen! En dat van die gekopieerde dvd-tjes is wel herkenbaar uit andere "minder ontwikkelde" landen (Turkije bijvoorbeeld). Ben benieuwd of je nog met kleurstof begooid bent:)

    groet,
    Frida

  • 17 Maart 2014 - 16:33

    Frida:

    Oh, en Menno gaat goed met zijn rijles! Heeft inmiddels de tweede les gehad en vertelde trots dat hij al op de snelweg heeft gereden. Nog even en dan kan hij me mooi overal naar toe brengen (en weer ophalen).

  • 17 Maart 2014 - 21:33

    Petra:

    Hoi Vinnie,

    Zo je bent aardig bezig zeg, en allemaal leuke dingen.motorcross geweldig om te zien.
    Heerlijk Pizza eten met elkaar. Hoop dat je vlucht door gaat. Kan je ook eens een foto van Gerard maken!! Benieuwd hoe hij er uit ziet. Ben ook benieuwd hoe deze feestdag verlopen is en of je er ook gekleurd bij stond hahaha. Heel veel succes deze week xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 26496

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: