De Dinsdag, Woensdag en Donderdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu De Dinsdag, Woensdag en Donderdag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

De Dinsdag, Woensdag en Donderdag

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

13 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen 2 dagen is het er niet van gekomen dag verslagen te maken. Dinsdags was ik te moe doordat ik maandag op dinsdag slecht geslapen had. En gisteren was ik zo rond 1 uur terug.
Dinsdags:
Ik had gisteren de postbode voor het eerst gezien bij het werk. Alleen niet bij stil gestaan dat er nog post voor mij onderweg was naar Paramaribo.
Krijg ik vanmorgen van Frank te horen dat er 3 kaarten voor me binnen zijn gekomen. 1 kaart is 4 weken onderweg geweest en de andere 2 zijn 3 weken onderweg geweest. Had ze nog niet verwacht, aangezien Harriët gisteren vertelde dat ze vorige week pas post heeft gekregen uit November 2013. Dit was dus wel een leuke verrassing, dat ze er nu toch zijn :)
Ben op het werk verder gegaan met die stopbus(worstenmaker). De machine heb ik toen bijna helemaal uit elkaar en al delen schoongemaakt van de machine. Voor een machine die vanaf de buitenkant volledig RVS lijkt, zat er nog veel roest aan de binnenkant. Ze hebben erg lang in de container gestaan met helaas nog te veel vocht in de machine.
Na het werk was de batterij zo goed als leeg, normaal krijg ik na het douchen wel weer een energie boost. Maar zelfs die bleef weg. Ik wilde het koken even uitbesteden en op het moment dat ik naar buiten loop, roept de vader van Gerard me. Op woensdag komt er een Nederlander(een vriend van Gijs) in de kamer naast mij t/m zondag.
Daarna ben ik naar de weg gelopen om richting een restaurantje of iets te gaan, maar ben weer omgekeerd en heb thuis de waterkoker aangezet. Heb even lekker makkelijk noodles gegeten en lag op tijd in bed.

Woensdag:
Na een goede nachtrust ben ik vandaag verder gegaan met de stopbus. Verschillende componenten uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Lekker tijdrovend karwei.
Ben ook de deksel gaan lassen van deze stopbus. Het is een RVS deksel met een klein scheurtje er in. Heb nog nooit gehad met RVS lassen dat het zo tegen kan zitten. Damn... Had de scheur dicht gelast, wilde de las even mooi glad maken, zodat er geen vlees achter kan blijven hangen. Komt was er nog een gaatje ontstaan, wilde deze dichtlassen. Werkte averechts... Uit eindelijk maar een nieuw stukje RVS op gelegd en deze erop gelast. Was een lekker tijdrovend en frustrerend klusje, maar wel gelukt!
Na het werk richting huis aangezien die vriend van Gijs komt. Beetje lullig als hij voor de deur staat en er is niemand.
Vandaag is Kenneth(de klusjesman van de familie van Dijk) begonnen aan het beitsen van het houtwerk bij het appartement. Dat was een ander gezicht toen ik terug kwam van het werk. Het zag er niet slecht uit, maar dit maakt het wel weer net wat strakker.(foto's volgen nog)
Rond 6 uur was Ton er, de vriend van Gijs. Gijs kwam nog geen 2 minuten later de hoek om, om te kijken of zijn vriend al gearriveerd was. Kort daarna zijn Gijs en Ton naar een kroegje gegaan en hebben daar gegeten volgens mij. Ik ben 's avonds ook maar buiten de deur gaan eten, terwijl ik in de bus zit kom ik langs het cafeetje waar Ton, Gijs en Frank zitten.
Ben bij een Javaans eettentje wat wezen eten, terwijl ik daar buiten op het terras zit, komt er een ambulance voorbij gevlogen met sirenes en zwaailichten aan. En deze wordt achtervolgt door een kleine zwarte Toyota RunX(heet in NL de Auris). Alleen moest die bestuurder uitwijken voor een auto die weer terug de weg op ging. Deze had ruimte gemaakt voor de ambulance. Met het gevolg dat deze kleine zwarte Toyota ging knuffelen met een reclame zuil. Ben gelijk maar even gaan kijken hoe het met de bestuurder ging. Op het moment dat ik daar kom aanlopen, hoor ik hoe de jonge bestuurder(denk mijn leeftijd) op zijn lazer krijgt van omstanders vanwege zijn rijstijl. Gelukkig voor de bestuurder is het alleen blikschade, het zure is alleen wel dat hij de auto pas een paar maanden heeft.
Na het eten ben ik terug gelopen richting huis, onderweg kwam ik langs het café waar de heren nog zaten. Ben er nog even bij gaan zitten met de gedachte van een uurtje en dan richting bed. Het was alleen voordat ik er erg in had al half 1. Gijs heeft Ton en mij weer afgezet bij het appartement en toen ben ik maar gauw gaan slapen.

Donderdag:
Gisteravond uit voorzorg meerdere wekkers gezet, maar gelukkig niet nodig gehad. Vanmorgen weer verder gegaan met die stopbus.
Tot dat Frank de werkplaats inkomt en mij bij men compressorproject roept. 1 van de jongens moet ik gaan aansturen tijdens dit project. Dit komt wel goed uit. Aangezien ik voor men assesment ''productiepersoneel'' moet aansturen. Nou gaat dat lastig bij een revisiebedrijf. Maar dit kan ik er wel mooi voor gebruiken. Terwijl men collega begint met het schoonspuiten en demonteren van onderdelen van de compressor, kan ik mooi door met de stopbus. Tussendoor kijken bij men collega hoe het er voor staat. Het leek me wel slim, gezien het onderhoud wat hier nog wel eens wordt verwaarloosd. Om even in de tank te kijken. We hebben 2 doppen losgedraaid. Ze zaten wel een beetje vastgeroest, maar we hebben ze los gekregen. Men voorgevoel was wel goed over de tank. Er stond nog water in en er zat een hoop roestachtige rotzooi in, leek beetje modderachtig.
Daarna hebben we alle doppen losgemaakt, sommige zelfs even moeten warm stoken. Maar zo kon men collega de tank proberen te spoelen. Hij heeft hem aardig schoon gekregen, morgen even met Frank overleggen hoe we de laatste troep eruit krijgen. Ik ben ondertussen met de stopbus begonnen met kleine onderdelen in elkaar te zetten. Maar er moet eigenlijk morgen even verf gehaald worden zodat de gewone stalen delen geschilderd kunnen worden en dan kan zo goed als alles weer in elkaar.
Vanavond naar een slagerij toegegaan voor de verandering. Geloof dat ik dit veel eerder had moeten doen. In plaats van telkens naar de Chinese supermarkt. Maar dat is een beetje gemakzucht denk ik.

Nog 1,5 dag dan is het weer weekend :) Zaterdag zit ik op de helft wat betreft men tijd in Suriname. Tijd vliegt voorbij! Maar nog zat leuke dingen in het vat. Zoals zondag, dan ga ik in ieder geval naar een motorcross wedstrijd. Dat heb ik vanavond afgesproken met Joey(neef van Gerard) en Gerard. Joey doet zelf mee aan de cross. Ben benieuwd.

Maandag heb ik in ieder geval vrij. Dan is het Phagwa feest. Dit is het Hindoestaanse feest dat ze elkaar onder ''gooien'' met kleurstoffen.
Suriname heeft geloof ik 18 nationale feestdagen. Handig die mengelmoes van culturen :P Zouden ze in Nederland ook kunnen doen :P

  • 14 Maart 2014 - 07:37

    Paul Lans:

    Vincent,

    Al dagen geen bericht, ik dacht al!?!?

    Suriname heeft n slechte invloed op je, nu ook doordeweeks in de kroeg, (te) laat thuiskomen met als gevolg dat het RVS-lassen niet wil lukken ėn dat je, en dat is nog wel het belangrijkste, geen verslag maakt voor ons.

    Als ik de foto van de compressor zie, vraag ik me toch werkelijk af waarom je die op moet knappen? Dat ding ziet er toch prima uit? Tjonge, jonge m'n hond wordt nog beter verzorgd. Trouwens over honden gesproken: James logeert een paar dagen (wo t/m za) in Zutphen. Via de What'sApp krijgen we, van je moeder, bijna een ooggetuigenverslag. Om de haverklap komt er n berichtje.

    Succes met de klussen daar en veel plezier bij de motorcross en het smijten met kleurpotloden (of zoiets) maandag.

    Paul

  • 14 Maart 2014 - 07:37

    Paul Lans:

    Vincent,

    Al dagen geen bericht, ik dacht al!?!?

    Suriname heeft n slechte invloed op je, nu ook doordeweeks in de kroeg, (te) laat thuiskomen met als gevolg dat het RVS-lassen niet wil lukken ėn dat je, en dat is nog wel het belangrijkste, geen verslag maakt voor ons.

    Als ik de foto van de compressor zie, vraag ik me toch werkelijk af waarom je die op moet knappen? Dat ding ziet er toch prima uit? Tjonge, jonge m'n hond wordt nog beter verzorgd. Trouwens over honden gesproken: James logeert een paar dagen (wo t/m za) in Zutphen. Via de What'sApp krijgen we, van je moeder, bijna een ooggetuigenverslag. Om de haverklap komt er n berichtje.

    Succes met de klussen daar en veel plezier bij de motorcross en het smijten met kleurpotloden (of zoiets) maandag.

    Paul

  • 14 Maart 2014 - 07:37

    Paul Lans:

    Vincent,

    Al dagen geen bericht, ik dacht al!?!?

    Suriname heeft n slechte invloed op je, nu ook doordeweeks in de kroeg, (te) laat thuiskomen met als gevolg dat het RVS-lassen niet wil lukken ėn dat je, en dat is nog wel het belangrijkste, geen verslag maakt voor ons.

    Als ik de foto van de compressor zie, vraag ik me toch werkelijk af waarom je die op moet knappen? Dat ding ziet er toch prima uit? Tjonge, jonge m'n hond wordt nog beter verzorgd. Trouwens over honden gesproken: James logeert een paar dagen (wo t/m za) in Zutphen. Via de What'sApp krijgen we, van je moeder, bijna een ooggetuigenverslag. Om de haverklap komt er n berichtje.

    Succes met de klussen daar en veel plezier bij de motorcross en het smijten met kleurpotloden (of zoiets) maandag.

    Paul

  • 14 Maart 2014 - 07:40

    Paul Lans:

    Ik heb meteen gereageerd voor alle drie de dagen zoals je ziet ;-)

    Nee, geintje, de iPad reageerde (n beetje) vreemd vandaar. Maar ach heb je in ieder geval de eerste Vier (inmiddels) reacties al binnen.

    Paul

  • 14 Maart 2014 - 18:45

    Petra:

    Nou dat is nog eens een verslag, het slapen is wel afwisselend met goed en niet goed. Nog last van muggen of de warmte. Je bent in ieder geval met van alles bezig en je vermaakt je goed. Ik denk dat de laatste weken best snel zullen gaan. Heel veel plezier zondagen succes met je opdrachten en verslagen. Ook al was de post lang onderweg toch fijn dat je het nu gekregen hebt.
    Xxx mams

  • 14 Maart 2014 - 20:12

    Marleen:

    Heee vincent.

    De groetjes en een dikke knuffel van ons uit Arnhem. XXX

    Trouwens geniet maar lekker van het Surinaamse zonnetje want hier is ie voorlopig alweer weg., het Nederlandse zonnetje bedoel ik natuurlijk.

  • 15 Maart 2014 - 09:29

    Minke:

    Hoi Vincent,

    Leuk om weer te lezen hoe het je de afgelopen dagen is vergaan. Genoeg afwisseling lees ik.
    Veel plezier vandaag en morgen, geniet van je weekend, met o.a. de motorcross.

    Lieve groet, Minke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 26513

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: