Dinsdag 4 maart, wel of geen project? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Dinsdag 4 maart, wel of geen project? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Dinsdag 4 maart, wel of geen project?

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

04 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanmorgen samen met men collega naar de heftruck toe geweest voor een eerste inspectie. Wist niet zo goed wat ik moest verwachten maar dat was misschien maar goed ook, wist wel dat er al wat aan gesleuteld was. Maar wat er aan gedaan is wist Gerard niet.
De heftruck staat bij Kevin, de neef van Gerard. Hij vertelde me wat er al zo'n beetje gebeurd was, maar dat geeft de burger geen moed.
Kevin ging me wel even laten zien waar hij stond, hij wilde graag de blik op men gezicht zien als ik de heftruck zag.
Het motorcompartiment was een behoorlijke chaos, veel onderdelen lagen er naast en sommige zitten er waarschijnlijk niet eens bij.
Ik heb foto's gemaakt van de heftruck, men bevindingen opgeschreven. Terwijl ik dit aan het doen was, kwam men collega ook de loods in en die begon gelijk met lachen.
Bij terugkomst op het bedrijf heb ik de foto's op men laptop gezet en ben ze gaan bekijken met Frank. En die zei direct: ''stuur maar een stuk of 5 foto's naar Gerard en zeg maar dat wij het afraden om het op te lappen. Deze is er nog erger aan toe als die we net klaar hebben.''
Dus ik heb Gerard per mail ingelicht over de situatie.
Voor men andere project heb ik een andere staalsoort nodig die makkelijker is om te draaien. Dus samen met een collega de hele middag op pad geweest om een stuk materiaal te vinden. Maar het is nu wel gelukt! Heb een mooie lengte ''ijzer'' zoals ze het hier gewoon noemen. Het was alleen al bijna 5 uur toen we terug kwamen op het bedrijf, dus ga morgen proberen of dit beter wilt.

Vanavond kwam Gerard nog even babbelen over de heftruck. Hij wilt hem hoe dan ook opgelapt hebben. Een goede 2e handse is duurder als deze oplappen. We hebben het er over gehad of ik de heftruck wel of niet ga doen. Ik heb aangegeven dat ik het wel leuk zou vinden om een project te hebben wat ik ook af kan ronden. Ik vind het zelf niet zo leuk om ergens aan te beginnen en het vervolgens niet af te kunnen maken. Wil graag het eindresultaat zien van men project.

Zo heb ik in het 3e een bedrijfsproject gehad wat door omstandigheden afgemaakt zou worden door het bedrijf. Maar tot op de dag van vandaag heb ik daar nog niets van gehoord. Die zouden ons bellen als ze de machine gingen testen.

Wil straks nog wel terug naar Paramaribo, maar dan is het eerder voor vakantie als kijken of men heftruck project al af is.
Maar goed, Gerard gaat op zoek naar een nieuw project voor me. Hopelijk vind hij snel 1 die haalbaar is in de resterende 7,5 week. We gaan wel zien wat de rest van de week brengt :)

  • 05 Maart 2014 - 07:02

    Paul Lans:

    Vincent,

    Tja, als je die vorkheftruck klaar voor gebruik moet maken zou ik er inderdaad maar flink wat tijd voor vrij maken. Ik bedoel maar, dat moet voor Kerst toch wel geregeld kunnen zijn. Stond er misschien nog een bordje bij: "Dit is een vorkheftruck (geweest)"? Anders zou je het waarschijnlijk niet eens herkennen als zodanig. Maar het zegt wel wat over de kosten van een goede tweedehandse.

    Hopenlijk vinden ze snel een, voor jou, haalbaar project. Want dit lijkt, in de gegeven tijd, inderdaad wel een brug te ver.

    Groetjes,

    Paulus

  • 05 Maart 2014 - 08:10

    Minke:

    Hoi Vincent,

    Leuke verhalen weer van je weekend. Leuk om door Paramaribo te lopen en uitgenodigd te worden door bekenden. Ben benieuwd naar je uitgaansverhaal een keer als dat ervan gaat komen, je blijft gauw ergens hangen lees ik.
    Jammer dat je project zo omvangrijk is. Kan me voorstellen dat je het project wilt starten en afmaken. Hoop voor je dat er iets komt wat haalbaar is.
    Kijk uit naar je volgende verhaal, lieve groet, Minke

  • 05 Maart 2014 - 13:38

    Petra :

    Hoi Vinnie,
    Ik wilde zo graag je vorkheftruck project volgen, maar de foto's zeggen genoeg. Jammer hoor hoop dat er snel wat nieuws komt. Leek me zo leuk omdat te volgen, maar dit is onbegonnen werk. En wat je schrijft je wil ook eindresultaat laten zien.
    Nou succes met nieuwe schoenen zoeken, maar dat komt vast goed! Met je kapsel is het ook goed gekomen ;)
    Succes van de week xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 26504

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: