week 4 werkdag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu week 4 werkdag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

week 4 werkdag 1

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

25 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Met een beetje vertraging het reisverslag van maandag.
Na het mooie weer van gisteren, was het vandaag weer raak. Kon vanmorgen de paraplu op, op weg naar het werk.
's Morgens om 8.10 zijn we vertrokken naar de vissersboot waar we aan boord moesten, om de generator een service beurt te geven.
Het is een oude Nederlandse visserskotter, die hier nog zijn laatste dienstjaren mag volbrengen.
Ben een paar weken terug ook op deze kotter geweest, maar toen met Gerard. De generator wilde toen niet aanslaan.
Het service beurtje was vlot uitgevoerd, even nalopen of alles werkt, geen rare lekkages. 2 filters vervangen en de olie. Na het test draaien zijn we weer terug gereden. De afstand is het niet naar het bedrijf. Maar met de drukte hier op de wegen, duurt het gewoon langer.
Rond half 12 waren we weer terug, spullen uit geladen, even wat gegeten en gedronken en toen weer op pad. ''Even'' naar een grote autodealer voor een kleppendekselpakking. Wat ik wel grappig vond om te zien, is dat deze dealer 2 ISO certificaten had van de Kiwa uit Nederland.
Na een uurtje waren we weer terug. Weer gepauzeerd. Daarna was het de auto afmaken waar we de pakking voor gekocht hebben, blok + motorcompartiment schoongespoten. En daarna hebben we de auto teruggebracht naar de klant.

's Avonds was ik met men eten bezig, hoor ik Gerard zijn vader naar men toe komen al roepend: ''Vincent, Vincent''. Er was een groot familiefeest en ik mocht mee als ik zin had. Dus ik had snel men eten weg gewerkt. En ben bij ze achter in de auto gestapt.
De man die jarig was, is 50 jaar geworden. En had het feest laten organiseren door een cateringsbedrijf. Het zag er allemaal netjes uit, er was een groot buffet bestaande uit de Surinaamse en de Javaanse keuken, je kon onbeperkt drinken krijgen. En er kon gedanst worden.
Helaas had ik het geluk dat ik na het eten ontzettend last kreeg van men maag(terwijl ik geen vreemde dingen had opgeschept voor mijn idee).
Beetje beroerde timing, aangezien morgen een nationale feestdag is: De dag van de Revolutie.
Zo rond de klok van 2 was ik weer thuis, heb een paracetemol genomen en ben gaan slapen.

  • 26 Februari 2014 - 07:01

    Paul Lans:

    Hey Vinnie,

    Ik miste gisteren al je verslag, maar ja, als je wordt uitgenodigd voor een verjaardagsfeest met een buffet van Surinaamse en Javaanse gerechten dan moet dat verslag maar even wachten. Als ik het zo lees is er geen sprake van een 'moordend' werktempo, het lijkt meer een aaneenschakeling van pauzes ;-)

    Ik hoop dat je maag ondertussen weer tot rust is gekomen.

    Groetjes,

    Paulus

  • 26 Februari 2014 - 07:40

    Petra:

    Hoi Vinnie,

    Zij gisteravond nog tegen je moeder, hu geen verslag maar gelukkig heb je weer wat tijd gevonden om een leuk verslag te schrijven. Je had weer het nodige mee gemaakt, geweldig dat je alles weer aan de praat krijgt. En als toetje mee naar een familie feest, leuk omdat ook mee te maken, en al dat geurige eten mmmmm. Hoop dat je maagpijn weg is.
    Fijne dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 26507

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: