Dag 20 in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Dag 20 in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Dag 20 in Suriname

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

21 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Gisteren is Frank schijnbaar nog aan het zoeken geweest ergens in een magazijn ofzo. En heeft hier nog een stukje buis gevonden wat ik kan gebruiken voor men projectje :) Ik kon dus weer verder :)
Moest nog wel de nodige aanpassingen doen om het enig zins passend te krijgen. De flens had een pijp met een binnendiameter van 57 mm en de pijp die ik erop wilde lassen was een stuk kleiner. Deze had een buitenmaat van 52 mm. Maar dat is gelukt, een kier van 1 á 2 mm is prima dicht te lassen dus dat was goed te doen.
In de pauze van half 1 even een telefoontje gedaan naar Nederland, Wim is jarig vandaag. Wel leuk om zo mensen even te verrassen :P
Na de pauze ben ik met een collega een nieuw zaaglint gaan kopen voor de lintzaag. Vervolgens men materiaal afgezaagd. Samen met de draaier van het bedrijf hebben we de draaibank schoongemaakt en waar nodig gesmeerd.
Daarna ben ik begonnen met draaien. Het is wel wennen aan de machine en wennen dat ik nu met een andere soort beitel moet draaien als in Nederland.
Het was alleen ook al bijna 5 uur dus heb nog niet veel gedraaid aan men werkstuk :P
Vanavond was weer op standje relax. Niet zo veel uitgespookt vanavond. Gijs kwam nog wel even vragen of ik misschien een tekening kan maken voor hem(tegen betaling :) ). Hij moet wat gaan maken in een runderslachterij en deze hebben een tekening nodig om goedkeuring te krijgen bij de bank. Misschien zaterdag naar die slachterij toe om even te kijken of ik wat voor hem kan betekenen. :) Voor nu weltrusten!

  • 21 Februari 2014 - 09:51

    Minke:

    Hoi Vincent,

    De slachterijen houden je wel bezig. Ervaring heb je.
    Als er geen geen materiaal te krijgen is, dan wordt er nog eens gezocht en wahlaa toch nog wat gevonden. Het blijft telkens een verrassing. Fijne dag vandaag en ik wens je een leuk weekend toe.

    Groet, Minke

  • 21 Februari 2014 - 10:21

    Paul Lans:

    Hé Vinnie,

    Je lijkt steeds beter je draai daar te gaan vinden (of heb ik het mis?). Leuk om te lezen dat ze ook echt gebruik van je kennis gaan maken en niet alleen zien als een extra stel handjes. Leuk "uitje": een dagje naar de slachterij. Zo heeft iedereen z'n voorkeuren, toch?

    Groetjes,

    Paulus

  • 21 Februari 2014 - 11:30

    Marcel En Wolly :

    Ook in Suriname geldt dus wie wat bewaard heeft wat ;-) en fijn dat je een nieuw zaagblad voor de lintzaag mocht kopen, dat scheelt een hoop ergernis. En ja de slachterij blijft bij je :) Wel leuk dat ze jouw kennis willen lenen.
    Fijne dag vandaag en alvast een fijn weekend.

  • 21 Februari 2014 - 17:31

    Frida:

    Ze weten je al te vinden voor het maken van tekeningen. Goed hoor! Heb je nog leuke plannen voor komend weekend?

  • 21 Februari 2014 - 21:05

    Wim Hek:

    Hoi Vincent,
    Allereerst bedankt voor je telefoontje, heel apart. Heb nu jou belevenissen rechtstreeks op mijn PC
    Heb de hele week gelezen en kan me goed voorstellen dat het heel interessant voor je was.
    Ik moet wel alles met heel kleine lettertjes lezen. maar zal wel aan mij liggen door een verkeerde
    afstelling. ,ook Nardi.

  • 21 Februari 2014 - 21:11

    Wim:

    Vincent, Er is iets misgegaan, mijn laatste vraag was wat voor vrachtwagens lopen daar?
    En verder, Jongen de hartelijke groeten ook van Nardi

  • 22 Februari 2014 - 00:40

    Vincent Terink:

    Ik heb inderdaad ondertussen men draai gevonden :)
    Dit weekend zijn de weersvoorspellingen niet zo best, maar ik ga morgenochtend eerst werken tot 1 uur, 's avonds naar een café wat hier op de hoek is gekomen. Die gaat morgenavond voor het eerst open. En zondag is de bedoeling om naar de zondagmarkt te gaan aan de 3e rijweg. Dat is hier 5 minuten vandaan met de bus. Dat schijnt een grote markt te zijn. Dus ik ga daar maar eens even kijken! :)
    Wim, ik zie hier heel veel oude DAF trucks rijden uit voornamelijk Nederland, her en der een enkele GINAF of een Scania. De kleine vrachtwagens zijn vooral Isuzu's.

  • 22 Februari 2014 - 11:38

    Petra:

    Hoi hoi,

    Ja die slachterij houd je wel bezig hè, maar wat super dat ze je kennis willen gebruiken.
    Heel fijn weekend en fijne avond in de kroeg. Ben benieuwd of dat net zo iets is als in Nederland.
    Hoop dat het zonnetje lekker komt van het weekend. Een beetje bruin worden hoort er toch wel bij xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 26518

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: