Donderdag 13 februari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Donderdag 13 februari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Donderdag 13 februari

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

14 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag op stage een hoop uitzoek en bedenk werk gedaan. Heb wat onderdelen uitgezocht en uit eindelijk hebben we prijsopgaves de deur uit gedaan richting Nederlandse bedrijven. We zijn al een week opzoek naar een oliekeerring voor een Volvo en ze zijn nog langer opzoek volgens mij naar een krukaskeerring voor een John Deere motorblok.
Daarna ben ik wat gaan uitdenken en schetsen voor dat vacuümpomp projectje. Misschien morgen en anders volgende week starten met een prototype maken om te testen.
's Middags even naar de Oma van Gerard geweest met Mario samen. Haar tuinman kreeg de zitmaaier niet aan de praat. Met 10 minuutjes deed de maaier het weer, toen even in de gaten gehouden of die het bleef doen en weer terug naar de zaak gereden.
Sinds dag 2 dat ik hier ben ruik ik iedere keer een vreemde lucht op de andere kamer in het appartement. Het is me vanavond duidelijk geworden wat die lucht is. Er liggen mottenballen onder het bed. Die gebruiken ze hier tegen de kakkerlakken en ander ongedierte. Geen lekkere lucht, maar het is me nu wel duidelijk waar het weg komt.
Gisteren had Gerard of zijn vriendin aan me gevraagd of ik last had van muggen. Vervolgens heb ik ze de foto's laten zien van men voeten en verteld dat ik er maar een beetje last van heb :P
Gisteravond heb ik ze met een spuitbus op men kamer vergast. (En dat heeft prima geholpen. Had vanmorgen geen nieuwe muggenbultjes.)
Toen begon ze over een Vape, had werkelijk geen idee wat dit is. Maar ze gingen er 1 voor me kopen en dan kon ik die op men kamer installeren.
Vanavond kwam Gerard dus met de Vape en die heb ik nu in de woonkamer in werking gezet.
Verder een rustige avond, heb de was weer gedaan en Gijs is nog even op bezoek geweest.


  • 14 Februari 2014 - 07:06

    Petra :

    Hoi Vinnie

    Nu dan eindelijk van de muggen af, ja mottenballen hebben een erge sterke lucht maar dat helpt wel tegen ongedierte. En al wat meer zo'n !!!
    Succes en een mooi weekend xxx

  • 14 Februari 2014 - 07:09

    Paul Lans:

    Hey Kerel,

    Blijkbaar is m'n reactie van gisteren ergens op de digitale snelweg blijven hangen. Nu weer n poging. Ik lees uit je verslagen dat je je steeds meer thuisvoelt daar. In ieder geval genoeg 'Dutch food' krijgt, de nodige aandacht en voldoende werk om bezig te zijn. Nu ook je project bekend is kun je "echt" aan de slag. Blijft leuk om je verhalen te lezen, is één van de eerste dingen die ik 's ochtends doen.

    Groetjes Paulus

  • 14 Februari 2014 - 09:16

    Minke:

    Hoi Vincent,

    Gelukkig heb je een muggenmiddel, kunnen je voeten herstellen. Uit je verhaal begrijp ik dat familieleden met technische problemen ook tussendoor worden geholpen.
    Ik ben benieuwd naar je vervolg verhaal of je prototype succes heeft.
    Fijne werkdag vandaag en tot de volgende story.

    Lieve groet, Minke

  • 14 Februari 2014 - 09:18

    Wolly:

    Hallo Vincent,

    Eindelijk van de muggen verlost....en kakkerlakken met de mottenballen. Had je geen klamboe meegenomen? Maar ja zo maak je wel weer wat mee en heb je weer een leuk verslag gemaakt.
    Nu nog de Volvo keerring scoren....Zweden is niet zo ver hier vandaan ik wil wel via Zweden naar Paramaribo voor koerier spelen. ;-) Maar de post is vast goedkoper en sneller.
    Maak er weer een mooie en boeiende dag van.
    Succes en geniet straks van het weekend.


  • 14 Februari 2014 - 09:19

    Hugo:

    Hoi Vincent, maar wat is nu een Vape?

  • 15 Februari 2014 - 01:15

    Vincent Terink:

    @ Hugo: een Vape verwarmt een blokje waar een lucht vanaf komt waar de muggen niet tegen kunnen en vervolgens dood gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Na het rampenjaar 2013 wat bij vele van jullie bekend is, gaan we 2014 van start met een mooie uitdaging! Een afstudeerstage in Paramaribo.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 26510

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 25 April 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: