Dag 1 naar/in Suriname. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu Dag 1 naar/in Suriname. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Vincent Terink - WaarBenJij.nu

Dag 1 naar/in Suriname.

Door: Vincent Terink

Blijf op de hoogte en volg Vincent

01 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen zaterdag was het dan zover. Na het ''uitzwaai etentje'' bij ons thuis vrijdagavond en de overige visite die geweest is, sta ik op Schiphol. Samen met men ouders(mams en Marcel) en Ilse. Al snel kwamen we men oom Gert tegen. Ik heb men koffer inlaten sealen, hier kwamen Wim en Nardi ons opzoeken, het inchecken had ik vrijdag al gedaan dus dit was niet meer nodig. Zo handig die online incheck mogelijkheid. Koffer gedumpt bij de bagage inname. En toen stond in eens de rest van het uitzwaai comité daar! Nadat we met zijn alle koffie gedronken hebben en broodjes gegeten hebben, moest ik door paspoort controle heen. Vervolgens hadden we tijdens het boarden al vertraging van uiteindelijk 45 minuten volgens mij.
In het vliegtuig zat ik naast een Nederlands echtpaar die de helft van het jaar in Paramaribo wonen. Ze hebben me al het een en ander verteld wat ik kan doen tijdens men verblijf. Waar ik andere nederlandse stagiaires kan vinden. En waar ik beter niet meer alleen op straat kan komen na zonsondergang.
Verder heb ik tijdens de ruim 9 uur durende vlucht, 3 films gekeken en beetje muziek geluisterd.
Na de landing om 17.15 op Johan Adolf Pengel International Airport begon het feest in Suriname.
Vanuit het bedrijf zou iemand mij op komen halen. Ze hadden(kwam ik na ongeveer een uur achter) een taxibedrijf geregeld voor me, maar deze soepkippen hadden niet bedacht dat ze mijn naam misschien op een a4'tje moeten schrijven. Zodat ik me kan melden bij ze. Ik had natuurlijk geen nummers van men stagebedrijf in Paramaribo :P. Uiteindelijk terecht gekomen bij het taxibedrijf begint de rit naar Paramaribo. Het zou volgens de chauffeur ongeveer 1,5 uur gaan duren. Het eerste wat me opviel is dat ze hier links rijden en ze kennen hier geen snelwegen lijkt het wel. Het valt me me op dat de wegen hier niet eens heel slecht zijn. Hier kunnen onze zuiderburen nog wat van leren.
De ontspannende eigenschap van de Surinaamse kom je al wel snel tegen in het verkeer, want op de 80 wegen gaan ze rustig 50 rijden of nog langzamer :P.
Na 1,5 uur komen we aan op de Kwattaweg in Paramaribo, nu start de zoektocht naar het goede huis. Ik had thuis wel wat gegoogled en ging er vanuit dat dat klopte. Helaas Google Maps is niet zo nauwkeurig in Paramaribo als in Zutphen :P na lang zoeken komen we er achter dat men appartement achter het nieuwe casino(wat nog in bouwsteigers staat) is. En daar zit iemand mij op te wachten. Het was ondertussen 9 uur 's avonds. Vervolgens met Willem(de man wie mij opwachtte) en Frank(de werkplaatschef van men stagebedrijf) naar de kroeg gegaan om een welkomsdrankje te doen :P.
Na wat biertjes ben ik terug gelopen(was nog geen 500 meter) naar het appartement, heb men bed opgemaakt, airco aangezet en ben gaan slapen na deze toch nog wel zware dag.

• 05 Februari 2014 - 10:30

Wolly:

Fijn om zo je verslag te kunnen lezen,
    Zaterdag was erg gezellig, en de speciale woorden voor Nardi l,.....ach eigenlijk iedereen.
    Nardi de koffie en choco was weer heerlijk, en van de snert heeft iedereen nog lang genoten ;)
    Gert het was heel fijn dat jij er ook bij was.

• 05 Februari 2014 - 19:18

Marcel:

Goed om zien waar je ongeveer 5 maanden verblijft. Bijzonder om via de computer met je te praten en je te zien. Bij deze ook nog je oom Gert te bedanken dat we mee mochten in de verkeerstoren en je van grote hoogte zagen opstijgen.
    Voor de rest iedereen bedankt die op Schiphol waren om Vincent uit te zwaaien.

Groetjes Marcel.